Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragöz, Emel
dc.contributor.authorTarbush, Yasmeen Najeh Adel Abu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:22:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:22:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424556
dc.description.abstractKüresel dinamikler ve kitle iletişim araçları nedeniyle toplumsal dinamikler sürekli değişmektedir. Postmodern küresel çağda görüntünün zaferi, kitle iletişim araçlarının formlarını ve akışlarını büyük ölçüde değiştirmiş olması kavramlarımızı yeniden tanımlamaya olanak sağlar.Kavramlar yenilenir, yaratılır, melezleştirilir ve parçalanır, daha önceden var olan köklü kavramlar da medya tarafından uyarılan ve değişen algılar çerçevesinde yeniden bağlamlaştırılmaya çalışılmakta ve bir değişimden geçmektedir.Modernlikten postmoderniteye, yerelden küreselleşmeye ve medyadan kitle iletişim araçlarına geçiş, karizma için evrimleşme ve buna göre değişme gibi karmaşık bir durum ortaya koymuştur. Bu değişimlere paralel olarak medya yapılarının da büyük etkileri vardır. Bu vardiyalar kombine edilmiş, iletişim yapılarını kavramları üretmeye ya da onları hızlı bir şekilde sözde veya sahta kavramlar oluşturmak için değiştirmelerine olanak sağlamıştır.Küreselleşmiş, kitlesel medya yönetimli ve postmodern bir çağda, sözde veya sahte kavramlara doğru kaymalar, benzeri görülmemiş seviyelerde rasyonalizasyon çerçevesinde araştırmaya ve irdelemeye açık olmalıdır. Kavramlar medya araçlarıyla üretildikleri noktada rasyonel hale gelmektedir.
dc.description.abstractSocial dynamics are constantly changing due to the forces of globalization and mass media. The triumph of the image in a postmodern global age enables mass media forms and flows to redefine our concepts at large. New concepts are innovated, created, hybridized, and fragmented whereas previously inherit long-established concepts are also going through a shift towards becoming recontextualized and altered in the frame of changing perceptions induced by the media. The shift from modernity to postmodernity, localism to globalization and media to mass media have put forward a complex condition for charisma as a concept to evolve and shift accordingly. Parallel to these shifts are massive forces of media structures as well. These shifts combined have enabled communication structures to manufacture concepts or alter them to form pseudo concepts at fast pace. In a globalized, mass media-ruled and postmodern age, shifts towards pseudo concepts should be open to study and exploration in the frame of unprecedented levels of rationalization. Concepts are becoming rationalized to the point where they are becoming manufactured via the means of media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKüreselleşen dünyada weberyan bağlamda karizmatik lider örneği: Arap Baharı sürecinde Kaddafi
dc.title.alternativeWeber's charismatic leader in a globalized world: The example of Gaddafi in the Arab Spring
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-29
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmThe Arab Spring
dc.subject.ytmKaddafi, Muammer
dc.subject.ytmWeber, Max
dc.subject.ytmCharismatic leadership
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.identifier.yokid10195716
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid508226
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess