Muğla`da tüketim harcamaları analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV MUĞLA'DA TÜKETİM HARCAMALARI ANALİZİ (Yüksek Lisans Tezi) Seval ERKENCİ MUĞLA ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2005 ÖZET Bu çalışmada uygulamalı ekonometrik çalışmaların en önemli konularından biri olan tüketim harcamaları çalışılmıştır. Tüketim harcamaları analizi, tüketiciler, politikacılar, planlamacılar ve iktisatçılar için büyük önem arz etmektedir. Tüketicilerin sınırlı miktardaki gelirlerini tüketim kalemleri arasında nasıl dağıttıklarım ve tüketim kararlarını hangi faktörlerin ne yönde etkiledikleri ilgi konusudur. Bu çalışma Muğla' da ki tüketim harcamalarının araştırılması amacıyla yapılmış ve elde edilen sonuçların bazıları aşağıda belirtilmiştir: Tüketim harcamalarında miktar açısından birinci sıraya gıda harcamaları, ikinci sıraya zaruri ev harcamaları, üçüncü sıraya ulaşım-haberleşme almıştır. Tüketim harcamalarının mesleklere göre istatistiksel açıdan anlamlı biçimde farklılaştığı ve eğitim düzeyi arttıkça tüketim kalemlerindeki harcamaların arttığı gözlemlenmiştir. Hane halklarının çoğunun elde ettiği geliri tüketim için harcadığı dolayısıyla da tasarruf yapamadığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Hane halkı, Gelir, Tüketim Harcamaları, Regresyon Modelleri Sayfa Adedi : 94 Tez Yöneticisi : Dr. Mehmet KARAHASAN ANALYSIS OF CONSUMPTION EXPENDITURES IN MU?LA (M.Sc. Thesis) MUGLA UNIVERSITY INSTITUTE of SCIENCE and TECHNOLOGY 2005 ABSTRACT In this study, consumption expenditures which is one of the most important topics of applied econometric studies was studied. Consumption expenditure analysis is very important for consumers, politicians, plannersnand economists. It is of interest to how consumers distribute their limited amount of income amoung various consumption needs and to which factors affect consumption decisions and directions of their influence. The study was done to research consumption expenditures in Muğla and some of results obtained were indicated below: Consumption expenditures for food ranks first, for compulsory household needs ranks second and for commuting and communication ranks third in terms of amount of money spent among various consumption expenditures. Further more, the expenditures for cultural activities and entertainments ranks last. It was observed that consumptions expenditures differs statistically according to professions and that consumption expenditures increases as level of education level increases. It was revealed that majority of households spend their all income for consumption and are unable to make savings. Key Words : Household, income, Consumption Expenditures, Regression Analysis Page number : 94 Adviser : Dr. Mehmet KARAHASAN
Collections