Çevirimiçi eğitim uygulamalarına ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
sv ÖZET Yüksek Lisans Tezi Ç@vr§miç§ Eğitim Uygulamalarına ilişkin öğretim Elemanı ve Öğrenel Görüşlerinin Belirlenmesi Muharrem Tanyılcta Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eylül 2003, Sayfa: XXII * 21® Araştırmanın gene! amacı, çevrimiçi eğitim uygulamalarına ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, 2001-2002 öğretim yılında, Anadolu Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Sakarya Ûniversitesi'nd© çevrimiçi eğitim uygulamalarına katılan öğretim elemanları ve öğrencilerinin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırma, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, 143 öğretim elemanı ve 2567 öğrenciden, örneklemi ise, araştırmaya katılan 76 öğretim elemanı ve 277 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma kapsamında, ilgili literatür taraması ve uzman görüşleriyle elde edilen veriler değerlendirilerek kuramsal boyut oluşturulmuştur. Kuramsal boyut çerçevesinde anket sorularının gerekli değerlendirmeleri yapılmış ve uzman görüşlerinden faydalandıktan sonra uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır: 1. Öğreüm elemanlanna göre çevrimiçi eğitim uygulamalarının başarılı sonuçlar doğurduğu görülmüştür. 2. öğretim elemanları, çevrimiçi eğitim uygulamalarının geleneksel öğretime destek olabileceği yönünde görüş bildirmişlerdir. 3. öğrenciler ve öğretim elemanları, yapılan sınavları `Kısmen` geçerli bulmuşlardır. 4. Öğrenciler uygulamaların geleneksel öğretimden daha etkili olmadığını belirtmişlerdir. 5. öğretim elemanları, çevrimiçi eğitim uygulamalarının sınıf içi (yüz yüze) öğretimden daha fazla zaman aldığını belirtmişlerdir. Anahtar Kftllmsler: Çevrimiçi eğitim, çevrimiçi kurs sistemi, çevrimiçi okul SUMMARY Masters Thesis The Opinions of Students and Lecturers About Online Education implementations Muharrem Tânyıldızı University of Fırat The institute of Social Sciences And the üain Branch of Educational Sciences September, 2003, Page : XXII+216 The aim of this study is to determine the opinions of students and lecturers about online education implementations. In this direct, there have been made a research through 2001-2002 terms with the students and lecturers who participated online education implementations in the universities of Anadolu, Fırat, Middle East and Sakarya. A survey model has been used in this research. The universe of the research is constituted of 143 lecturers and 2567 students. The sample of the research is constituted of 76 lecturers and 277 students. The theoretical foundation of the research exposed by literature review and expert opinions. The survey has been implemented after carefully reviewed by expert opinions. The main results of the research are: a According to the lecturers online education has been implemented successfully,. According to the lecturers online education can be implemented as a support to the traditional teaching.. The students and the lecturers viewed the exams as less effective.. The students didn't find the online education implementations more effective than the traditional teaching.. The lecturers said that the online education has more time consuming than the face-to-face teaching. t?eyw®rds: Online Education, Online Courseware, Online School.
Collections