Dershane yöneticilerinin kültürel liderlik rollerinin öğretmenlerin iş doyumuna etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Yüksek Lisans Tezi Dershane Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Rollerinin Öğretmenlerin İş Doyumuna Etkisi Ömer DERİN * Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı 2003; Sayfa: 184 + XIV Bu araştırmanın amacı, dershane yöneticilerinin kültürel liderlik rollerinin öğretmenlerin iş doyumu üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmamızda, yönetici ve öğretmenlerden oluşan 207 deneğe uygulanan anketlerle elde edilen veriler SPSS for Windows 10.0 programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde yapilan analizlerin sonuçlarına göre dershane yöneticilerinin kültürel liderlik rollerindeki başarı algısı konusunda yöneticilerin aralarında görüş farklılığı oluşturmadığı görülmektedir. Genelde kıdem, görev, cinsiyet, yaş, branş, görev yapılan kurum sayısı gibi değişkenler yöneticiler arasında anlamlı görüş farklılığı oluşturmamıştır. Dershane yöneticilerinin kültürel liderlik rolündeki başarılarına ilişkin öğretmen görüşleri arasında yaşa bağlı kısmi farklılıklar olsa da genelde olumlu görüşler hakimdir. Öğretmenler de kıdem, yaş, cinsiyet, branş ve kaçıncı kurumda çalıştığı değişkenleri doğrultusunda karşılaştırılmış ancak genel anlamda öğretmelerin olumlu düzeyde düşündükleri belMenmiştir. Dershane yöneticilerinin kültürel liderlik rollerindeki başarılan ile öğretmenlerin iş doyumları arsında anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. Kültürel liderlik uygulamalarının öğretmenlerin iş doyumları arasında olumlu bir korelasyon vardır. Anahtar Kelimeler; Kültürel Liderlik, İş Doyumu. ?+*& ^t^ V SUMMARY MASTER THESIS THE EFFECTS OF CULTURAL LEADERSHIP ROLES OF PRIVATE SCHOOL DIRECTORS ON TEACHERS « Ömer DERİN Fırat Universty Institution For Social Sciences Sociology Main Science Branch 2003; Page: 184 + XIV The aim of this resarch is to determine the role of cultural leadership of the private schools directors over job satisfaction of their, teachers. In these researches,the softwere 'SPSS for windows' has analyzed data I? optained by the polls applied on 207 people mainly composed of managers and teachers. According to resuts of the analyses upon findings it is evident that there has ben no disagreement among the directors about the perception of successin directors' cultural leadrship,in general, variables such as;seniority, has not formed diffrend point of views. In generel,positive opinois are dominant even if,due to the age there are diffrences in teachers' opinos realeted to the privite school directors success on the role of leadership. The teachers have been compred with reagrd to variables such as; seniorty, sex age, branch, the number of the associations and it has been determined that they thaught positively. It is understood that there is an expressive realtionship between private school directors' sucess in their cultural leadership roles and teachers' job satisfaction. There is a correlaiton between cultural leadrship practice and teachers' job satisfactions. Key Words: Cultural Leadership, Job Satisfaction.
Collections