İlköğretim fen bilgisi dersinde duyu organları konusunun kubaşık öğrenme yöntemi ile öğretiminin öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ DERSİNDE DUYU ORGANLARI KONUSUNUN KUBAŞIK ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE HATIRLAMA DÜZEYİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ (YÜKSEK LİSANS TEZİ) Buket BALLIEL (TEKİN) I MUĞLA ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2005 ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim Fen Bilgisi dersinde 6. sınıfta yer alan `Duyu Organları` konusunun kubaşık öğrenme yöntemi ile anlatılmasının öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisinin olup olmadığını saptamaktır. Araştırma 2003-2004 öğretim yılında Muğla ili Kavaklıdere ilçesi ilköğretim okullarında yapılmıştır. Araştırmaya ö.sınıfta bulunan 160 öğrenci katılmıştır, Öntest-sontest kontrol grup tasarımı kullanılmıştır. Kontrol grubunda yer alan 80 öğrenciye geleneksel yöntemle, deney grubunda yer alan 80 öğrenciye ise kubaşık öğrenme yöntemi kullanılarak ders anlatılmıştır. Araştırmada verilerin değerlendirilmesi, bilgisayar ortamında SPSS/PC 11.0 istatistik paket programı kullanılarak `t` testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANÖVA) uygulanarak yapılmıştır. Sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, kubaşık öğrenme yönteminin kullanıldığı gruplarda öğrencilerin akademik başarılan ve hatırlama düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür.vn Anahtar Kelimeler : Kubaşık Öğrenme, Fen Öğretimi, Akademik Basan. İkili Denetim Tekniği, Proje Çalışmaları, Deneyler Sayfa adedi : 96 Tez yöneticisi : Yrd. Doc. Dr. Yusuf SÜLÜN vın THE DETERMINATION of the EFFECTS of TEACHING SENSE ORGANS trough COOPERATIVE LEARNING MODEL in SCIENCE COURSE on STUDENTS' SUCCESS and RECALLING PROCESS (MSc Thesis) BUKET BALLIEL (TEKIN) MU?LA UNIVERSITY INSTITUTE of NATURAL and APPLICAL SCIENCES 2005 ABSTRACT The aim of this research is to determine whether teaching sense organs trough cooperative learning model to the 6th grade students of Primary Education in Science Course had any effects on students' success and recalling processes. This research was carried out in Kavaklıdere Primary School of Mttpa province. The participants were 160 students from the 6th graders. Pre-test, post-test control group design was applical in the research. 80 students in the control group were taught with traditional teaching method and the rest were taught using cooperative learning model. `t` test and one-way varience analysis (ANOVA) were appied to the data obtained by using SPSS/ PC 11 statutical packet program. The results were evaluated of 0.05 significance level. As a result of the research, it was observed that the academical achievements and the recalling process of the students in the groups in whichIX cooperative learning strateges were used were higher than thosls of the students in the groups in which traditional method was used. Key Words : Cooperative Learning, Science Teaching, Acedemical Success,Binary Control Technic,Project Works, Experiment Page number : 96 Adviser : Yrd. öoc. Dr. Yusuf SÜLÜK
Collections