Comparative merits of acceleration and acoustic emission data in the preventive maintenance of antifriction bearings
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mühendisler ve makine operatörlerinin herhangi bir makinenin sesini dinleyereknormal çalışıp çalışmadığı hakkında fikir edinmeleri çok eski bir gelenektir.Sürücüler motorlarının seslerini dinler, doktorlar kalp seslerini ve göğüsten gelensesleri aynı sebeple dinler. Makinelerde sürtünmesiz yatakların iyi durumda olmasıbu yataklar dağıldığında çak daha önemli ve tamir Kabul etmeyecek arızalara sebepolabildiği için çok önemlidir. Sürtünmrsiz yatakların ömürleri hizmet şartları veistatistik bilgiler kullanarak tahmin edilebilir ancak bu sonuçlar hiçbir şekilde kesindeğildir. Bu sebeple bir sürtünmesiz yatağın tam olarak ne zaman değiştirilmesigerektiğinin bilinmesi çok önemlidir. Yıpranmış yataklarda aşınmadan dolayıboşluklar fazladır. Bununla birlikte, malzeme yorulması yuvarlanma elemanlarınıniçinde çalıştığı oluklarda karıncalanmalar oluşturur. Bu etkenler fazladan ses vetitreşim oluştururlar. Ses titreşimden oluştuğu için gerçekte ses ve titreşim bilgileribirbiri ile eşdeğerdir. Ses ve titreşim ölçümleri mikrofon ve akselerometre ile yapılır,ancak arıza habercisi bilgilerin diğerlerinden ayırt edilmesi zor bir iştir. Meydanagelen titreşimlerin bazıları makinenin malzemesi içinde tabiiki sönümlenir. Ayrıcasönümlenmiş bir titreşimin ürettiği ses te mikrofonon duyu eşiğinin berisindekalabilir. Mikrofon ve akselerometreler kendi dinamiklerini ölçtükleri sinyallereekledikleri için ayrıca işi zorlaştırırlar. Bu çalışmada önleyici bakımda mikrofon veakselerometre kullanımı üzerine bir araştırma yapılmıştır. Daha sonra özellikle üzeriebir delik delinerek bozulmuş ve yük altında çalışan bir bilyalı yatağın ses ve ivmeölçümleri alınarak bilinen hatayı nasıl ortaya koydukları araştırılmıştır. Sinyalanalizinde Labview® Toolbox ta mevcut yazılımlar kullanılmıştır. Sonuç olarakhatalı veya arızalanmaya doğru ilerleyen bir sürtünmesiz yatağın belirlenmesindeivme ve ses ölçümlerinin karşılaştırmalı avantaj ve dezavantajları verilmiştir. It is an ages long art that engineers and machine operators get clues from the soundproduced by any machine on whether the machine is operating properly or not.Drivers listen to the sound of their engine and doctors listen to the heart beats andpulmonary sounds. In machinery, well being of anti-friction bearings is extremelyimportant as a bearing breaking into pieces may generate irreparable damage.Although life time of antifriction bearings are estimable from the working conditionsand statistical data, these are never accurate. Therefore it is very important to be ableto detect a bearing moving towards a failure. Old bearings have greater clearance dueto wear, yet, fatigue generates pittings of various sizes on the tracks where rollingelements move. These effects generate vibration and sound. Actually vibration andsound are almost synonymous in this respect, as sound is generated by the vibrationof the machine. Sound and vibration recordings can be done by microphones andaccelerometers, but the task of differentiation of the relevant data from the others isgreat. Some of the vibration certainly decays in the material of the machinecomponents, whereas sound they produce may be beyond the threshold of themicrophones. Both microphones and accelerometers add their own dynamicproblems onto the recorded signal. This dissertation makes a survey on the use ofacceleration and acoustic emission data in this respect. Then data taken from a testrig which contains a purposefully indented ball bearing under load and how theyinterpret the known fault is examined by using routines from Labview® Toolbox.Lastly, a comparison of the advantages and disadvantages of both are presented.
Collections