Yapılandırıcı fen öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrencilerin başarısı ve duyuşsal özelliklerine etkisi (Muğla ili Merkez İlçe örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırma; ilkögretim 8. sınıf, Fen ve Teknoloji dersinde ?Mitoz-Mayoz HücreBölünmeleri? konusunun yapılandırıcı fen ögretiminde kavram karikatürleri ile ögretiminin,ögrencilerin basarılarına ve duyussal özelliklerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma deneysel bir çalısma olup, ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıstır.Arastırmaya deney ( N=124) ve kontrol (N=124) gruplarının denk oldugu toplam 248 ögrencikatılmıstır. Çalısmada deney grubunda kavram karikatürüne dayalı ögretim yapılırken, kontrolgrubunda geleneksel yaklasım izlenmistir. Deneysel deseni desteklemek adına nitel arastırmatekniklerinden doküman teknigi kullanılmıstır.Çalısmada veri toplama aracı olarak 25 sorudan olusan basarı testi ve yapılandırılmamısanket formu uygulanmıstır. Basarı testinin kapsam geçerliligi uzman görüsleri alınarakbelirlenmistir. Testin Cronbach-Alfa güvenirlik katsayısı 0.75 olarak bulunmustur.Arastırmada elde edilen nicel verilerin analizi bagımlı ve bagımsız gruplar için t testikullanılarak degerlendirilmistir. Nitel verilerin analizinde betimleyici çözülmeme yapılmıstır.Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; yapılandırıcı fen ögretimindekavram karikatürleri ile yapılan ögretim lehine anlamlı bir fark tespit edilmistir. Duyussalözelliklerin etkisinin belirlenmesi asamasında elde edilen sonuçlara göre kavramkarikatürlerinin uygulandıgı ögrencilerin daha dikkatli, dahaistekli oldukları belirlenmistir. Deney grubundaki ögrencilerin kontrol grubundaki ögrencileregöre daha olumlu görüsler bildirdikleri tespit edilmistir.Anahtar Kelimeler: Kavram Karikatürleri, Yapılandırıcılık, Fen ve Teknoloji,Duyussal Özellikler This study is made in order to analyse the effects of teaching method in thesubject of `Mitosis and Meiosis Cell Divisions` in the 8th class Science and TechnologyLesson in the Constructive Science Teaching with the concept cartoons to the students and totheir sensory features.This research is an experimental study and it ıncludes pre and post tests models is used.248 students whose levels are equal, as an experimental and control groups (N=124) areparticipated in this study. In the analysis of the qualitative data descriptive analysis is used.In the study a traditional method is used in the control group , while a teaching methodwhich is based on concept cartoons, is used in the experimental group. In order to support thisexperimental method, documentation method, one of the qualitative research methods, isused.As a data collecting device, achievement test that includes 25 questions and disconstructedquestionnaire form are applied in the study. The content validity of the achievement test isdetermined with the help of experts. The Cronbach-Alfa reliabilty parameter is found as 0.75.The analyse of the quantitative data that is obtained is evaluated by using paired t tests andindependent t tests. Qualitative data is evaulated by making descriptive analyse.According to the findings that is obtained from the analyses it is understood that teachingmethod that is used concept cartoons is very effective way to teach a science. It is determinedthat students are more motivated to the subject that is taught by using concept cartoons insensory features. It is made out that, students in the experimental group have more positivepoints of view about the subject than the students, in the control group.Key Words: Concept Cartoons, Constructivism, Science and Techology, SensoryFeatures
Collections