Özel dershanelerde animasyon kullanımıyla bilgisayar destekli fen öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, ?lköğretim Fen ve Teknoloji dersi 8.sınıf müfredatında yer alan?Mitoz ? Mayoz Hücre Bölünmesi? konusunun animasyon kullanarak bilgisayardestekli öğretiminin, öğrenci basarısı, hatırda tutma düzeyi ve duyussal özellikleriüzerine etkilerinin arastırılması amaçlanmıstır.Arastırma 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı güz dönemi Muğla ili Milas ilçesindeözel bir dershanede 8. sınıf öğrencileri ile gerçeklestirilmistir. Arastırmayadershaneye devam etmekte olan 258 8. sınıf öğrencisi katılmıstır. Arastırma ön testsontest modeline uygun deneysel bir çalısma olarak yapılmıstır. Deneysel desenidesteklemek amacıyla öğrencilerin duyussal özelliklerini tespit etmek için öğrencigörüslerine yer verilmistir. Arastırmada yansız atama yoluyla belirlenmis deney vekontrol grubu ile çalısılmıstır. Grupların basarı düzeyleri birbirine yakın olarak tayinedilmistir. 129 öğrencinin bulunduğu kontrol grubunda ?Mitoz-Mayoz hücrebölünmesi? konusu geleneksel yöntem ile islenirken; 129 öğrencinin bulunduğudeney grubunda ise animasyon kullanılarak bilgisayar destekli öğretimle islenmistir.Arastırmada kullanılan soruların geçerliliğini ve güvenirliğini saptamak üzere 24sorudan olusan test, Milas Lisesi'nde okuyan 160 9. sınıf öğrencisine uygulanmıstır.Uygulama sonucunda test sorularının güvenirliği ?= ,79 olarak bulunmustur. Kapsamgeçerliğinin sağlanması için de Muğla Üniversitesi'nden öğretim üyelerinin görüslerialınmıstır.Her iki gruba ders islenmeden önce ön test olarak uygulanan basarı testi, dersislendikten sonra basarıyı ölçmek ve hatırda tutma düzeylerini belirlemek için sontest ve hatırda tutma testi olarak uygulanmıstır. Gruplara uygulanan yöntemlerinöğrencilerin duyussal özelliklerindeki etkilerini belirlemek amacıyla öğrencigörüslerine yer verilmistir. Nicel verilerin çözümünde, bilgisayar ortamında SPSS11.0 istatistik paket programı kullanılmıstır. Veriler ?karsılastırmalı t-testi? ile analizedilmistir. Analiz sonucunda animasyon kullanarak bilgisayar destekli öğretiminyapıldığı deney grubu ile geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubunun basarıdurumları arasında anlamlı bir fark tespit edilmistir (p<0,05). Deney ve kontrolgruplarının hatırda tutma düzeyleri arasında da anlamlı bir fark tespit edilmistir(p<0,05). Nitel verilerin çözümünde öğrenci görüsleri alınmıstır. Bunun sonucundadeney ve kontrol grubundaki öğrencilerin duyussal özelliklerindeki gelismelerincelendiğinde destekleyici öğrenme, derste doyuma ulasma, etkili öğrenme, öğretimyöntemini baska yöntemlere tercih etme, duyu organlarını harekete geçirme, bilgiyisomutlastırma, bilginin kalıcılığını sağlama, bilginin sıkıcılıktan kurtarılmasıboyutlarında deney grubu lehine farklı görüsler tespit edilmistir.Anahtar Kelimeler : Eğitimde Animasyon Kullanımı, Bilgisayar DestekliÖğretim, Fen Öğretimi, Mitoz-Mayoz Hücre Bölünmesi. In this study, the subject ?Mitosis and Meiosis Cell Separation? which is inPrimary Education School, in the eighth class, Science and Technology for theschool programme by using animation, teaching of computer, student success, tomemorize level and the effects of which are on audio specialities? study has beenaimed. The study has been done with the students in the eighth class in a orivateschool offering specialized courses in Milas, the town of Muğla, in 2006-2007Educational Year. To this study 258 students who are in the eighth class haveattended to this private school offering specialized courses have been participated.The study which is as suitable prime test, final test modal has been done like anexperimental study. With the aim of supporting of the experimental modal, thestudents? opinions have been mentioned to find audio specialities of the students. Inthe study, it has been worked with an experiment and control groups that areconsisted of only objective items. As usual, when the subject ?Mitosis and MeiosisCell Separation? has been done in the control group that has 129 students; in theexperiment group that has 129 students with computer supporting teaching by usinganimation.To fix the acceptable and reliable of the questions whichare used in the study, atest which is consisted of 24 questions with 160 students in the nineth class, in MilasHigh School has been done. As the result of this practice, the reliable of the questionsof test has been found as ?= ,79. Also to fix of concept usage, the opinions of theteachers at Muğla Universty have been taken. In the each two groups, before thelesson success test is practised as prime test, after the lesson the final test and tomemorize have been practised tolearn the success and to fix the memorizing level.Here, the students? opinions have been taken to fix audio effects of the methodswhich are practised in the groups. In the solving of quantitative datums, in computerSPSS 11.0 statistics packet programme has been used. Datums have been analysedby ?comparative test t?. At the end of the analysis, a meaningful difference has beenfixed between the experiment group that has used animation by supporting computerand the other group that has been done traditional teaching (p<0,05). A meaningfuldifference has been fixed between experiment and control groups? memorizinglevels, too (p<0,05). The students? opinions have been taken on solving qualitativedatum. Finally, when the developments of audio specialities of the students inexperiment and control groups are studied, supporting, effectual learning, preferingteaching method to the other methods, usage of audio organs, making knowledgeconcrete, to become permanent of knowledge, saving of knowledge from boring havebeen fixed in experiment group favor.
Collections