Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatindaki yeri ve önemi (Muğla ili Merkez ilçe örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, eğitsel oyun tekniğinin dolayısıyla oyun etkinliklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisini belirlemek ve oyun etkinliklerinin yeni Fen ve Teknoloji müfredatındaki yerini ve önemini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bunun için çalışma; Muğla ili merkez ilçedeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerine, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında ?Tüm Canlılarla Ortak Yuvamız Mavi Gezegenimizi Tanıyalım ve Koruyalım? ünitesinde yapılmıştır. Yapılan çalışma sonuçları, geçen sene 6. sınıflarda bu sene 7. sınıflarda uygulanmaya konulan yeni Fen ve Teknoloji müfredatındaki oyun etkinliklerine uyarlanmış, etkinlik seçimi esnasında oyun etkinliklerinin de tercih edilmesi gerektiğine bağlanmıştır.Eğitsel oyun tekniğinin dolayısıyla oyun etkinliklerinin başarıya etkisi, deneysel bir çalışma şeklinde ön test-son test kontrollü grup modelinin kullanılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya deney (N=102 ) ve kontrol (N=102) gruplarının denk olduğu toplam 204 öğrenci katılmıştır. Çalışmada deney grubunda eğitsel oyun tekniğine dayalı öğretim yapılırken, kontrol grubunda ise düz anlatım yöntemi ile soru-cevap tekniğinin kullanıldığı bir öğretim yapılmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak 20 sorudan oluşan başarı testi uygulanmıştır. Başarı testinin kapsam geçerliliği uzman görüşleri alınarak belirlenmiştir. Testin Cronbach-alfa güvenirlik katsayısı 0.75 olarak bulunmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizi bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Eğitsel oyun tekniğinin kullanıldığı oyun etkinliklerinin yeni Fen ve Teknoloji müfredatındaki yerini ve önemini belirlemek ayrıca uygulama yapılan ünitenin eski ve yeni müfredattaki durumunu kıyaslanabilmek için belgesel tarama modeli kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; eğitsel oyun tekniği ile yapılan öğretim lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Öğrencilerin oyun oynamaktan büyük bir zevk aldıkları için derse karşı daha ilgili oldukları ve bunun sonucunda da başarının yakalandığı gözlemlenmiştir. Bu durum yeni müfredattaki eğitsel oyun tekniğinin kullanıldığı oyun etkinlikleri için de geçerlidir.Yeni Fen ve Teknoloji müfredatında; öğrenciyi merkezine alarak etkili ve kalıcı öğrenmeyi hedefleyen etkinlikler arasında, dersi daha eğlenceli hale getirmek amacıyla oyun etkinliklerine de yer verilmiştir. Bu çalışma ile öğretmenlerin, yeni müfredatın ışığında kazanımlara ulaşabilmek için etkinlik seçimi yaparken mutlaka oyun etkinliklerini de ele almaları gerektiği saptanmıştır. This research has been conducted in order to determine the effect of game activities and consequently educational game techniques on the student?s success and to designate the placement and importance of games activities in new Science and Technology Curriculum. For this purpose, study has been done for 7th grade students studying at junior high school in Muğla, in central district in 2006- 2007 academic year at their ?Let?s Recognize and Protect Our Blue Planet that is Common for all Livings? section. This study concludes that game activities should be preferred during activity selection for new Science and Technology curriculum applied in 6th grade classes in previous year and 7th grade classes in current year.The effects of educational games techniques and consequently games activities, on success are experimented through the usage of front test- last test control group model. Total 204 students were contributed to the experiment (N=102) and control (N=102). On one hand, in experiment group education was done through educational games techniques; on the other hand, direct speech method and question and answer techniques were used in control group.Success test including 20 questions was carried out as data collection tool. The range validity of success test was determined by specialists? opinions. Cronbach-alfa confidence coefficient of the test was derived as 0.75 T- test was applied for the analysis of data collected through research for both dependent and independent groups.Documentary surveillance was used in order to determine the placement and importance of the games activities including educational games techniques in new Science and Technology Curriculum and additionally to compare the situation of the applied section in both new and previous curriculum.The results of the analysis conclude that educational games techniques have positive effects on education. Since students enjoy playing games, it is observed that they are more interested in course and consequently achieve more success. This situation is same for games activities including educational games techniques of the new curriculum.New Science and Technology curriculum also includes games activities that aim long lasting education through grasping students? attention in order to make lesson much more entertaining. Under these circumstances, games activities should also be taken into consideration during activity selection by teachers in order to achieve much more success under the light of the new curriculum.
Collections