Devlet ve özel ortaöğretim okullarında öğrtim gören öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Yüksek Lisans Tezi DEVLET VE ÖZEL ORTAÖĞRETİM OKULLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ (F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Örneği) Hakan ARAL Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim dalı 2005. Sayfa 77 Bu araştırmanın amacı, devlet ve özel ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini belirlemektir. Araştırmaya 2003- 2004 öğretim yılı Bahar dönemi içinde Elazığ ilindeki random seçilen özel ve devlet ortaöğretim kurumlarındaki Lise 1, 2 ve 3. sınıf öğrenciler katılmıştır. Bu araştırmaya toplam 661 öğrenci katılmıştır. Araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma verileri, alt amaçlar doğrultusunda oluşturulan, `Eleştirel düşünme Becerileri` ölçeği (Cronbach Alpha=0.85) ile oluşturulmuştur. Elde edilen bulguların özeti şunlardır:. Devlet ve özel ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin cinsiyetleri eleştirel düşünme becerilerinde belirleyici değildir.. Özel ve devlet orta öğretim kurumlarındaki Lise I, U ve DJ öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri düzeyinde kurumun, özel ya da devlet obuası belirleyici değildir.. Devlet ortaöğretim okullarında okuyan Lise II ile Lise III öğrencileri arasında eleştirel düşünme düzeyindeki farklılık belirleyicidir.. Devlet ortaöğretim okullarında okuyan Lise I ile Lise II ve Lise I ile Lise III öğrencileri ve özel ortaöğretim okullarında okuyan Lise II ile Lise m, Lise I ile Lise H ve Lise I ile Lise IH öğrencileri arasındaki eleştirel düşünme düzeyindeki farklılık belirleyici değildir. Elde edilen bulgulara göre önerilerden birisi şöyledir:. Araştırma sonucunda öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri orta düzeyin üzerinde bulunmuştur. Bu düzeyin artırılması için öğretmenlere kullanacakları yöntem ve teknikler konusunda hizmet içi eğitim verilmelidir. Anahtar Kelimeler: Düşünme, Eleştirel Düşünme, Eleştiri Becerisi V ABSTRACT Master Thesis THE CRITICAL THINKING ABILITY OF THE STUDENTS WHO STUDIES AT STATE SCHOOL AND PRIVATE SCHOOL. (The Example of Technical Education Faculty of University of Firat) Hakan ARAL Firat University The Institute of Social Sciences The Department of Education Sciences 2005. Page 77 The aim of this study is to determine the critical thinking ability of the students who study at the state schools and private schools. The students who participated in this study were chooser from Lycee' I, II, III classes of the private and state schools which were choosen randomly in Elazığ in the Spring Term of 2003-2004. The study is a descriptive area study. The data which are formed for sub- aims are formed by means of `Critical Thinking Ability` (Cronbach Alpha=0.85). The summary of the results obtained are as follows:. The sexualtiy of the students, who study at state schools and private schools, is not determinative on the critical thinking ability.. The type of the school, private or state school, is not determinative on the critical thinking ability of the students, who study in the 1st, 2nd, 3rd classes of the private and state high schools.. The level of the critical thinking ability between the 2nd class and 3rd class students of state high schools is determinative.. The differences in the level of critical thinking ability between the students who are in Lycee' I and II, Lycee' I and ni of state schools and those students who are in Lycee'II and HI, Lycee'I and H, Lycee'I and HI of private schools are not determinative. According to the obtained data, one of the proposals is like the following:. Through the search it has been found that the students level of critical thinking ability is over the middling quality. To increase this level the teachers should be given service training about the methods and techniques to be used. Key Words: Thinking, Critical Thinking, Ability Of Critical Thinking.
Collections