Okulöncesinde aktif öğrenme modelinin uygulanabilirliği (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
t* f / '':.., J*1. II *. vn '** 'K'-Zti /,& g? / ??'.. Vsv ^ fc #` -! »' OZFT Yüksek Lisans Tezi OKULÖNCESİNDE AKTİF ÖĞRENME MODELİNİN UYGULANABİLİRLİĞİ (Elazığ İli Örneği) Pınar BULUT Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Ekim-2005, Sayfa: 192 Bugün birçok ülkenin var olan eğitim sistemlerini sorgulaması, klasik eğitim sisteminin yararının olmadığının artık farkına varılmış olması ve toplumların kalıplaşmış beyinlerden çok; düşünen, tartışan ve sorun çözen insanlara gereksinim duyuyor olmasından kaynaklanan sorunlar okullarda `aktif öğrenme` tekniklerinin kullanılması gerektiğinin önemini vurgulamıştır. Aktif öğrenme, öğrenciyi tüm eğitim hayatı boyunca aktif kılan bir öğrenme şeklidir. Aktif öğrenme sürecinin okulöncesi eğitim kurumlarından itibaren uygulanması erken çocukluk dönemindeki çocukların belirmekte olan beceri ve yeteneklerini sonuna kadar kullanmaları için olanak sağlar. Ayrıca aktif öğrenme çocukların ileriki eğitim yaşantılarında özgüvenli, eleştirebilme özelliğine sahip, düşünen, tartışan, çözüm üreten kişiler olmasını sağlar. Bu araştırma ile okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin aktif öğrenmeyle ilgili hizmetiçi eğitime katılma durumu, öğretmenlerin hizmetöncesi eğitimde aktif öğrenmeyle ilgili yeterli bilgi alma durumu, okulların sosyo-ekonomik düzeyinin aktif öğrenmeyi etkileme durumu, öğretmenlerin aktif öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar, aktif öğrenmenin öğrencilere sağladığı yararlar, öğretmenlerin aktif öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları zorluk çekme düzeyleri, öğretmenlerin aktif öğrenme tekniklerini bilme ve uygulama düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır./ 1; /~^ ''- '`... `'.j'^`,1 Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Elazığ il merkezinde görev yapan okulöncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Örnekleme ise evrenin tamamı alınmıştır. Araştırmaya katılan okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuş, bunun için bir anket geliştirilmiştir. Yapılan araştırmalar ve literatür taraması sonucunda hazırlanan anket, Elazığ okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlere uygulanmıştır. Öğretmenlere dağıtılan anket sayısı 150'dir. Bu anketlerden 150 tanesi de geri alınmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS for Windows 12.0 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarında okulöncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin aktif öğrenmeyle ilgili hizmetiçi eğitime çok az katıldıkları gözlenmiştir. Yine bu araştırma sonucunda öğretmenlere göre okulların sosyo-ekonomik düzeyinin aktif öğrenmeyi kısmen etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin hizmetöncesi eğitimde aktif öğrenmeyle ilgili bilgiyi genellikle hizmetiçi eğitimde aldıkları görülmüştür. `I ? IV SUMMARY Masters Thesis The Practicability of The Model Active Learning in The Preschool (Example of Elazığ) Pınar BULUT University of Fırat Institute of Social Science The Main Branch of Educational Science October-2005, Page: 192 Today a lot of countries investigate to their education systems, there aren't any useful that had became aware of classical education systems result from some problems the communities need to people who thinking discussion and answering to issues instead of people who have inflexible thinks. This had stressed to need used to be technicals of `Active Learning`. Active Learning is a kind of learn to students who will do active their all education's lifes. Active Learning is aplicated allow to children's ağabeylity and capability are used until end of it that since preschool of education associations. Active Learnin is applicated at children who preschool season to make they possible who have as selfconfidence, as criticize, as thinking, as discussing and giving answer to solutions. With this survey had been tried to establish by level of practice and known who teachers are working at any preschool education of associations about to join active learning of internal serve situation about they take to capable information with active learning situationsocial-economical level of schools to effective active learning situation, teachers run into problems at application of active learning to students make possible of active learning and teachers run into level of handicaps at application of active learning.V Descriptive Scrutinize model had been used at this survey. The focus of this research is the preschool teachers of 70 primary schools in Elazığ city centers. However for sampling whole process is taken into consideration. Preschool teachers of opinion had been applied who join the surveyand had been developed a public survey for this. Prepared public survey at result of doing investigate and scrutinize of literature had been practiced to teachers at preschool education of associations in Elazığ. All of this poll had been come back. From public surveys obtain datas had been analysed with program SPSS for Windows 12.0. At result of analysis had been observed of teachers had been joined very less to internal serve about active learning who at preschool education of associations. According to teachers at the same time at this survey of result had been determined of schools level of social-economical that effect to active learning partly. As well as teachers had been seen they must taken information of active learning at preschool education, generally they had taken at internal serve education.
Collections