Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragöz, Kerim
dc.contributor.authorÇoban, Bahşende
dc.date.accessioned2020-12-29T13:20:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:20:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423932
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya, modern bireyin yaşamının merkezinde yer alan bir olgu niteliğindedir. Çağlar, coğrafyalar ve kültürler fark etmeksizin bireyin yaşamında daime var olan bir diğer olgu ise mahremiyettir. Bireyin yaşamına sosyal medyayı tam merkezinden dahil eden teknolojik ilerleme ve değişimler, mahremiyet kavramının da başkalaşmasına neden olmuştur. Bugün, sosyal medyada paylaşım yapan her kullanıcı dikizleme kültürünün ve bunun kaçınılmaz sonucu olan gözetlemenin bir parçasıdır. Bu sürecin en önemli aktörlerinden biri olan Youtube'da üretilen video içeriklere yapılan izleyici yorumlarının incelenmesi, bu araştırmanın temel amacıdır. Toplam 4.187 izleyici yorumu 4 kategori altında analiz edilmiştir ve araştırma yöntemi olarak netnografik analiz tercih edilmiştir. Araştırmada incelenen izleyici yorumları; içerik üreticisinin, paylaştığı video içerikler nedeniyle gözetime, yargılanmaya ve izleyicilerin müdahalesine maruz kaldığını ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractToday, social media is a phenomenon that is at the center of the modern individual's life. Another phenomenon that exists in the life of the individual, regardless of the ages, geographies and cultures, is privacy. Technological progress and changes, which involve the social media from the very center of the individual's life, have also changed the concept of privacy. Today, every user sharing on social media is part of the peeking culture and surveillance which is the inevitable consequence of this. One of the most important actors of this process, the video content produced in Youtube, the review of the audience comments, the main purpose of this research. A total of 4,188 audience comments were analyzed under 4 categories and netnographic analysis was preferred as a research method. The audience comments examined in the research; the content producer demonstrates that he/she is subject to surveillance, prosecution and intervention of viewers due to the video contents he/she shares.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medya kullanımı ile değişen mahremiyet algısı: Youtube üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeThe changing perception of privacy using social media: A review on youtube
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-10
dc.contributor.departmentİletişim Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmYouTube
dc.subject.ytmSurveillance society
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia literacy
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPrivacy
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmSurveillance
dc.subject.ytmVisual communication
dc.identifier.yokid10229726
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537094
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess