Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Hasan
dc.contributor.authorKaraca, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:20:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:20:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423881
dc.description.abstractMeşruiyetin kaynağı nedir? Nasıl bir kamusal alan? Soruları siyasette sıklıkla tartışılan problemler olarak güncelliğini korumaktadır. Bu çalışmada söz konusu tartışmalara katkı sunmak adına modern siyasetin önemli temsilcileri olan Hobbes ve Rousseau'nun meşruiyet ve kamusal alan temelleri irdelenmiş ve karşılaştırılmıştır.Çalışmanın ilk bölümünde modernizm, meşruiyet ve kamusal alan kavramlarının genel esaslarının neler olduğu irdelenmiştir. Modernizmde devlet, akıl ve deneysel yöntemlerle açıklanmıştır. Meşruiyet, siyasal yapının toplum tarafından onaylanması olarak temellendirilmiştir. Kamusal alan, toplumu oluşturan her birey için ortak alanlar ve siyasal yaşam olarak betimlenmiştir. İkinci bölümde Hobbes'un siyaset anlayışının dayandığı ilkelerin neler olduğu irdelenmiştir. Hobbes, siyasal anlayışını insan doğası üzerinden temellendirir. Hobbes'a göre insan doğası bencildir. Bu nedenle doğa durumunda sürekli çatışma vardır. Toplumsal düzen ancak sözleşmeye dayalı güçlü bir devletle, mutlak monarşiyle mümkün olabilir. Üçüncü bölümde Rousseau'nun siyaset anlayışının dayandığı ilkelerin neler olduğu irdelenmiştir. Rousseau, insanın doğa durumunda özgür ve mutlu olduğunu düşünür. İnsanın medenileştikçe doğasından uzaklaşarak yozlaştığını savunmaktadır. Rousseau bu olumsuzluğu azaltmak için herkesin katılımını sağlayan bir toplum düzeni tasarlar. Bu düzen sözleşmeyle ortaya çıkmış, genel iradeye dayalı bir devlettir. Son bölümde Hobbes ve Rousseau'nun meşruiyet ve kamusal alan kavramlarının hangi temellere dayandığı irdelenmiş, benzer ve ayrışan noktalarına değinilmiştir. Hobbes meşruiyeti, insan doğasından hareketle güçlü devlet yapısıyla temellendirmiştir. Rousseau ise meşruiyeti, genel iradeye dayandırmıştır. Hobbes'ta kamusal alan kuralları önceden belirlenmiş, baskın bir alan olarak kendisini göstermiştir. Rousseau'nun kamusal alanında genel irade baskındır. Rousseau, özel istençlerden ziyade ortak çıkarları öncelemiştir.Bu çalışma literatür taraması, derleme, karşılaştırma, betimleme ve yorumlama yöntemiyle hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Modernizm, Meşruiyet, Kamusal Alan, Hobbes, Rousseau, Toplumsal Sözleşme
dc.description.abstractWhat is the source of legitimacy? What kind of public space? they are kept upto-date as problems often discussed in politics. In order to contribute to the discussions in question, the legitimacy and public sphere of Hobbes and Rousseau, the important representatives of modern politics, were examined and compared. In the first part of the study, the general principles of the concepts of modernism, legitimacy and public space are examined. In modernism, the state has been explained by reason and experimental methods. Legitimacy is based on public approval of the political structure. The public sphere is defined as the common spaces and political life for each individual. In the second chapter, the principles of Hobbes' political approach are examined. Hobbes bases his political understanding on human nature. Therefore, there is constant conflict in the state of nature. The social order can only be possible with a powerful state based on a contract, with an absolute monarchy. In the third chapter, the principles of Rousseau's political approach are examined. Rousseau thinks that man is free and happy in the state of nature. advocates that the human is degenerated from nature by becoming civilized. Rousseau designs a social order that allows everyone to participate to reduce this negativity. This order is a state based on general will. In the last chapter, the foundations of Hobbes and Rousseau's concepts of legitimacy and public space are examined and their similar and differentiating points are discussed. Hobbes based the legitimacy on the basis of human nature and based on a strong state structure. Rousseau based her legitimacy on general will. In Hobbes, the rules of the public sphere were predetermined as a dominant area. The public will prevail in the public sphere of Rousseau. Rousseau prioritized common interests rather than private requests.This study was prepared by literature review, compilation, comparison, description and interpretation.Key Words: Modernism, Legitimacy, Public Sphere, Hobbes, Rousseau, Social contracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleThomas Hobbes ve Jean Jacques Rousseau`da Meşruiyet ve kamusal alan
dc.title.alternativeThe legitimacy and public sphere in Thomas Hobbes and Jean Jacques Rousseau
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRousseau, Jean Jacques
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmLegitimacy
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmCommunity agreement
dc.subject.ytmHobbes, Thomas
dc.identifier.yokid10246147
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549354
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineSiyaset ve Sosyal Bilimler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess