Eğitim örgütlerinde bilgi yönetimi stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
3IVÖZETYüksek Lisans TeziEĞ T M ÖRGÜTLER NDE B LG YÖNET M STRATEJ LERHazırlayan:VEC HE MURATOĞLUDanışman:Yrd. Dr. Doç. FATMA ÖZMENFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilimdalı2005, 130 sayfa21. yüzyılın son çeyreğinde teknoloji alanında yaşanan gelişmeler ve değişimlerönemli ölçüde, örgüt yönetimlerini etkilemiştir. Bilginin önemi yaşamın çeşitli alanlarındaüretimi, paylaşımı ve işbirliğini biçimlendiren bir gerçektir. Bilgi teknolojilerinin çok hızlıüretilmesi,kullanılması paylaştırılması ve yaygınlaştırılması örgütlerin bilgi yönetimi stratejileriaramalarına neden olmuştur.Küresel rekabet ortamında örgütler, değişimlere tepki göstermek ve beklenmedikfırsatlardan yaralanabilmek için hızlı ve doğru karar vermek durumundadır. Bilgiden dahaetkin yaralanılması nedeniyle örgütler bilgi yönetim stratejilerine ihtiyaç duymaktadır.Teknoloji alanındaki ilerlemelerde eğitim kurumları da yaşanan değişime göreşekillenmektedir. Ülkemizin eğitim kurumlarını belirlenen hedeflere ulaşması etkili yönetimstratejileri uygulaması ile mümkün olacaktır. Yönetim, müşteriler, çalışanlar ve süreçlerdekiilişkiler açısından birbirine odaklı olan eğitim kurumlarında aktif yönetim anlayışı etkiliolarak kullanılmalıdır.Bu çalışma, konu ile ilgili yapılmış olan araştırma sonuçlarına dayalı olarak, eğitimörgütlerinde bilgi yönetimi stratejilerini oluşturan ?aktif bilgi yönetimi?, ?bilgi ekibinin4Voluşturulması?, bilgi tabanının yaratılması?, ?bilgi haritalama?, ?kıyaslama yapma?,?şebekeler ve bilgi ağları?, ?bilgi merkezleri?, ?bilgi uygulamasından sorumlu bir yöneticininatanması? boyutlarının okullarda etkili bir şekilde uygulanıp uygulanmadığını yönetici veöğretmen görüşleri temelinde ortaya koymak amacını taşımaktadır. Araştırmadan elde edilensonuçlar temelinde belirlenen stratejilerin etkili uygulanabilmesi için bir takım önerilere yerverilmiştir.Anahtar kelimeler: Bilgi yönetimi, strateji, okullar. 5VISUMMARYMasters ThesisKNOWLEDGE MANAGEMENT STRATEGIES IN EDUCATIONALORGANIZATIONSPretared by:Vecihe MURATOĞLUAdvisor:Yrd. Doç. Dr. FATMA ÖZMENFırat UniverstyThe Institute of Social SeciencesDeportment of Educational Siences2005, 130 pageDevelopments and changes which had taken place in the field of technology in thelast quarter of the 21st century, affected the orgaizational managements significantly. Theimportance of knowledge is a realty which shapes the production, sharing and cooperation invarious fields of life. That the knowledge technologies are produced, used, shared and madewidespread very fastly caused the orgaizations to seek for knowledge management strategies.In the atmosphere of global rivalry, organizations have to decide accurately andrapidly to react to the changes and to benefit from unexpected opportunities. For this reasson,organizationsFeel the need of knowledge management strategies for utilizing knowledge moreeffecienty. Educational institutions which have share in the technological developments arealso shaped according to the changes that are experienced. The educational institutions of ourcountry need the implement effective management strategies to achive specified goals.Active management perception should be used effectively in the educational institutionswhich are focused on each other in the point of management, customers, employees and therelations in the processes.6VIIThis work is comprised of the research results on the subject. ?Active informationmanagement? which forms the basic information management strategies in educationalorganizations, aims to figure out (-on the basis of manager?s and instructor?s opinions-) howwell and effectively the dimensions of forming information teams, building informationinfrastructure, info-benchmarking and mapping, data networks, information centers, alloting amanager for informational applications, are applied in schools.Based on these research results, some specific solutions are proposed for the above-mentioned strategies to be applied effectively.Key words: Knowledge management, strategy, schools.
Collections