Şeyh Gâlib`in bestelenmiş şiirlerinde Usûl-Vezin ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziŞeyh Gâlib'in Bestelenmiş Şiirlerinde Usûl-Vezin İlişkisiSerda TÜRKELFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüTürk Dili Ve Edebiyatı Anabilim DalıElazığ- 2005, Sayfa:V+ 97?Şeyh Gâlib'in bestelenmiş şiirlerinde usûl-vezin ilişkisi? başlıklı çalışmamız,usûl-vezin arasında var olduğunu savunduğumuz ilişkiyi, Şeyh Gâlib'in din-dışı olarakadlandırdığımız sözlü mûsıkû formlarıyla bestelenmiş eserleri içinde göstermeyiamaçlamaktadır. Bu amacımızın hem Klasik Türk Müziği hem de Edebiyat alanıokuyucuları tarafından iyice anlaşılabilmesi için giriş bölümünde, Şeyh Gâlib'in hayatı,eserleri, edebû kişiliği vb., birinci, ikinci ve üçüncü bölümlerde, usûl-vezin anlatılarakusûl-vezin ilişkisi, ayrıca sözlü mûsıkû formları, terennümler ve terennüm dışı lafzûsüslerle ilgili ön bilgiler yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise; tüm bu bilgilerdenyararlanmak suretiyle -ekte notaları da sırasıyla verilerek- bestelenmiş eserlerin usûl-vezin, terennümler, terennüm dışı lafzû süsler ve eser içinde yapılan yinelemelernoktasında incelemeleri yapılmıştır. Terennüm ve yinelemeler, usûl-vezin ilişkisi içindedeğerlendirilmiş, bu ilişki dahilinde olumlu ve olumsuz yanlarından bahsedilmiştir.Anahtar Kelimeler: Seyh Galip, Usûl-Vezin, Terennümler, Yinelemeler ABSTRACTMaster ThesisThe Usul-Vezin Relationship in Şeyh Galib?s Composed PoemsSerda TÜRKELFirat ÜniversityThe Institute of Social SciencesTurkish Language and LitaratureElazığ- 2005, Page: V+ 97The study named ?The Usul-Vezin Relationship in Şeyh Galib?s ComposedPoems? aims to show the relationship between usul and vezin which we argue in theworks of Şeyh Galib composed by verbal musıc forms called apart from religion. Inorder to make our aim understood better by both the readers of Classical Turkish Musicand Literature fields, the Introduction part includes Şeyh Galib?s life, works, literarystyle etc.; the first, second and third parts include the relationship between usul andvezin by telling each as well as short explanations about verbal musıc forms, terennümsand lafzi ornaments apart from terennüm. In the fourth part, several examinations havebeen made concerning usul-vezin of composed works, terennüms, lafzi ornaments apartfrom terennüm and the repetitions made in the work. Terennüms and repetitions havebeen evaluated within the relationship of usul-vezin and its advantages anddisadvantages have been mentioned according to this relationship.Key Words: Seyh Galip, Usûl-Vezin, Terennüms, repetitions
Collections