Asenkron ağ tabanlı hizmetiçi eğitim kurslarının değerlendirilmesi (MEBS Okulu, bölük komutanlığı ve astsubaylığı kursları örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖzetYüksek Lisans TeziAsenkron Ağ Tabanlı Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Değerlendirilmesi( MEBS Okulu, Bölük Komutanlığı ve Astsubaylığı Kursları Örneği )Yakup ÇOLAKFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim Dalı2005; Sayfa : XII + 76Bilişim ve bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler eğitim ve öğretimiradikal bir şekilde değişime uğratmıştır. Eğitimde teknoloji kullanımı hızlı birşekilde artmaktadır. Teknoloji yardımlı eğitim, uzaktan eğitim veya elektroniköğrenme metodlarını 10 yıl önce hayal bile edilemeyecek şekilde değiştirmiştir.Fakat, bu teknolojilerin kullanışlılığı tartışılmalıdır.Bu tezin amacı, Türk Kara Kuvvetleri'nde uygulanmakta olan uzaktaneğitim programlarını kursiyerlerin görüşlerine dayanarak değerlendirmek veuzaktan eğitimin başarılı bir şekilde uygulanıp uygulanmadığını araştırmaktır.Kursiyerlere sorulması gereken ilk soru ?Uzaktan eğitim hakkında nedüşünüyorsunuz?? olmalıdır. Bir kısmı uzaktan eğitim metoduyla verilenkurslara katılan kursiyerlere anket uygulanarak uzaktan eğitim yöntemikullanılarak uygulanan kurslara ilişkin memnuniyetleri ölçüldü.Toplanan verilerin analizinden çıkan sonuç, uzaktan eğitimprogramlarının uygulanışında bazı problemlerin olduğudur. Bu problemlerinüstesinden gelebilmek için de kursiyerlerin motivasyonu, çalışma süreleri vekurs içeriği hakkında bazı önerilerde bulunuldu.Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi Eğitim, Uzaktan Eğitim, Asenkron AğTabanlı Öğrenme, ABSTRACTMasters ThesisThe Evaluation of Asynchrenous Network-Based In-Service Education(CEİS School, Company Commander and NCO Courses Sample)Yakup ÇOLAKUniversity of FıratThe Institute of Social SciencesDepartment of Educational Sciences2005; Pages : XII + 76Advancements in information and computer technology have radicallytransformed the education and training. The use of technology in education isincreasing rapidly. Technology-assisted education have changed the distanceeducation or e-learning methods in such a way that beyond the limits ofimagination, ten years ago. However, usefulness of these technologies shouldbe questioned.The purpose of this thesis is to evaluate the effectiveness of distanceeducation programs in Turkish Army according to the opinions of the coursiersand to research whether the distance education system implementedsuccessfully in the army or not?The first question that we should ask trainees is ?How do you feelabout the distance education?? We measure the trainees' feelings andsatisfaction with the distance education program by conducting a questionnaireto the coursiers of two courses, which were partially offered via distanceeducation.After analyzing the data collected, we conclude that theimplementation of distance education programs have some problems. Toovercome these problems we put forth some suggestions about motivation oftrainees, study time, content, etc.Keywords: In-Service Education, Distance Education, AsynchroneousNetwork-Based Learning.
Collections