Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Oktay
dc.contributor.authorOrhan, Berat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423685
dc.description.abstractDevletin kamuya ulaşabilmesi, kamuya karşı sorumluluklarını yerine getirebilmesi ve faaliyetlerini devam ettirebilmesi için oluşturulmuş yapı kamu yönetimi, oluşturulmuş olan teşkilatların çalışabilmesi için görevlendirdiği çalışanlar ise kamu personeli olarak tanımlanmaktadır. Devlet, insanı yaşat ki devlet yaşasın düsturu ile halkını en müreffeh bir şekilde yaşatabilmesi için, kamu yönetiminde ve kamu personeli kalitesinde her daim bir yenilenme ve geliştirme çabası içerisinde bulunmuştur. Özellikle Osmanlı Devletinin yıkılması ve sonrasında kurulan Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile kamuya ait her türlü platformda reform ve yenilenme girişimlerinde bulunulmuştur. Savaşlardan sonra gelen bu dönemde hükümetler yapılması gerekenler için yabancı ülkelerden kamu yönetimi, iktisat, ekonomi ve eğitim konularında uzman olan personelden rapor şeklinde çalışmalar istemiştir. Bu çalışmada İkinci Dünya Savaşı sonrası başlayan kamu yönetimi ve kamu personel rejimi yenilenme ve geliştirme çabaları kapsamında 1949 ile 1965 yılları arasında yazılan yabancı uzman raporları, nitel bir çalışma kapsamında metin analizi uygulanarak incelenmiştir. Yapılan analiz çerçevesinde raporların içerikleri, Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi, Kamuda Örgütlenme, Kamu Personeli Mali Hakları ve Diğer Konular başlıklarında kategorileştirilmiştir. Analiz sonuçları değerlendirildiğinde; Devlet Personel Dairesi (Başkanlığı), Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü, Devlet Malzeme Ofisi, üniversitelerde kamu yönetimi kürsülerin kurulması ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun çıkartılmasında (sınıflandırma, kariyer ve liyakat temel ilkeleri üzerine inşa edilmesi, kamu personeli istihdam, yetiştirilme ve mali konuları ile ilgili maddeleri üzerine) yabancı uzman raporlarında tespit edilen hususlara getirilen çözüm önerilerinin etkili olduğu değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractPublic administration is regarded as the structure that is established by the government to reach and fulfill its statutory obligations to the public, and to sustain its activities. Besides, the employees assigned by the government organizations are defined as civil servants. In accordance with the motto `Let man flourish and the state will also flourish`, the state has always attempted a renewal and development in the public administration and the quality of public personnel in order to enable the people to live in the most prosperous way. Following the fall of Ottoman Empire, during the first years of Turkish Republic in particular, reform and renewal initiatives were carried out on all public platforms. In the post-wars period, established governments have asked expert reports from foreign countries' individuls who are specialized in the fields of public administration, economics and education in according to determine the necessities. In this work, foreign expert reports written between 1949 and 1965 within the scope of efforts to renew and develop public administration and civil servants regime, which started after the Second World War, has been examined by implementing text analysis within a qualitative study. Within the framework of the analysis, the contents of the reports are categorized as Human Resources Management In Public Administration, Organizing in Public Sector, Financial Rights Of Civil Servants and Other Topics. When the analysis results are evaluated it was considered that; on the establishment of State Personnel Department (Presidency), The State Supply Office and Public Administration Institute of Turkey and Middle East, also establishment process of public administration chairs in universities and lastly enactment of Law No.657 `a.k.a Civil Servants Law` (building on the basic principles of classification, career and merit, upon recruitment of public personnel, on the matters relating to training and financial rights), the proposed solutions brought to the issues identified in the foreign expert reports become effective.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleYabancı uzman raporları kapsamında kamuda örgütlenme ve kamu personel yönetimi: 1949-1965 yılları arasındaki raporlar üzerine bir inceleme
dc.title.alternativePublic organization and public staff management within the scope of foreign expertise reports: an analysis of reports between the years 1949-1965
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-26
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10240409
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546230
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineYönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess