İlköğretim I. kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüş ve uygulamalarının değerlendirilmesi (Diyarbakır ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IIIÖZETYüksek Lisans Tezilköğretim I. Kademesinde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin YansıtıcıDüşünmeye lişkin Görüş ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi(Diyarbakır li Örneği)Murat YORULMAZFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim Dalı2006; Sayfa : XII + 120Bu araştırma, ilköğretimin birinci kademesinde görev yapmakta olan sınıföğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüş ve uygulamalarını değerlendirmekamacıyla yapılmıştır. Betimsel özellikte olan bu çalışmada, tarama (survey) yöntemikullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuş, bunun içinbir anket geliştirilmiştir. Anket, Diyarbakır il merkezindeki 162 devlet ilköğretimokulundan random yöntemiyle seçilen 42 ilköğretim okulunun birinci kademesindegörev yapmakta olan 450 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Ancak yetersiz doldurma verastgele işaretlemeler nedeniyle 354 anket işleme konulmuştur. Elde edilen veriler SPSSfor Windows 13.0 programı ile analiz edilmiştir.Yapılan analiz sonuçlarında, öncelikle sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeyeyönelik herhangi bir hizmet-içi eğitim almadıkları, sınıfların kalabalık olması nedeniyleöğrencilerin bireysel gelişimine dönük çalışmaların önemsenmediği, öğrencilerindüşünmelerini zenginleştirecek stratejilerin sınıfta yeterince uygulanmadığı veöğretmenlerin, öğretmen merkezli eğitimin etkisinden kurtulamadıkları ortaya çıkmıştır.Öğretmenlerin yansıtıcı düşünmeye ilişkin uygulamalarında planlamadandeğerlendirmeye bir çok sıkıntı yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Bu sıkıntıları gidermekiçin, okulun fiziksel durumunun çağdaş standartları yakalaması, eğitim programlarınınbireyin yansıtıcı düşünmesini geliştirecek şekilde hazırlanması, hizmet içi eğitimin etkinve sürekli bir biçimde gerçekleştirilmesi gibi öneriler sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler: Düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Düşünme Becerileri. IVSUMMARYMasters ThesisThe Evaluation of Primary School Teachers? View and Practices Relating to theReflective Thinking(An Example of Diyarbakır City)Murat YORULMAZUniversity of FıratInstitute of Social ScienceThe Main Branch of Educational Science2006, Page: XII + 120This search has been done to evaluate the opinions of the teachers who works inprimary schools relating to the reflective thinking. Survey method has been used in thiswork which has a descriptive property. It has been applied to opinions of the teachersand a questionnaire has been developed. This questionnaire has been applied to forty-two schools among one hundred and sixty-two primary schools which has been toDiyarbakır city centre by the random method. And also, that has been carried out fourhundred and fifty among among primary school teachers. However, because of theinadequate filling and anyhow pointings three hundred and fifty-four questionnaire havebeen processed. Taken information (dates) has been analysed by SPSS for Windows13.0 programme.At the results of the analyze, ıt has been appeared that initially primary schoolteachers haven,t had any in-service education, the works relating to students personeladvance hasn,t been considered important due to the crowded classes, the strategieswhich will make rich the thoughts of students haven,t been applied enough in theclassroom and teachers couldn,t get rid of the effects of the teacher-centre educations.A lot of difficulties have been appeared in the application relating to reflective thinkingfrom planning to evaluation. To remove these difficulties, suggestions has beenarranged in a certain way as the physical appearence of the school should catch themodern standarts, education programmes should be prepared to advance the person?sreflective thinking end in-service education should be realized in an effective andcontinuously manner.Key Words: Thinking, Reflective Thinking, The Skills of Thought
Collections