Avrupa Birliği eğitim ve gençlik programlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziAvrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına lişkin Öğretmen ve Yönetici GörüşleriM. Veysel TOPFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıTemmuz 2006, Sayfa: XII + 121Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına ilişkinöğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemektir. Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlikprogramlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin belirlenmeye çalışıldığı buaraştırmada, var olan durum yansıtılmaya çalışıldığından, araştırma tarama modelindebetimsel bir araştırma olarak desenlenmiştir.Araştırmanın evrenini, Elazığ il merkezinde yer alan ve beş Eğitim Bölgesinde görevyapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde yer alan beş EğitimBölgesinde, toplam 78 okul bulunmaktadır. Araştırmanın örneklemi olarak, her eğitimbölgesinden random yoluyla sekiz okul alınmıştır. Buna göre, araştırmanın örneklemini beşeğitim bölgesinde yer alan ve random olarak saptanan toplam 40 okulda görev yapanöğretmen ve yöneticiler oluşturmuştur.Araştırma sonucu elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır; Katılımcıların büyük birçoğunluğunun ABEGP'dan yararlanmadıkları belirlenmiştir. Katılımcıların büyük birçoğunluğunun programlara ilişkin bilgi ve beceri düzeylerinin az olduğu belirlenmiştir.Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının dil öğrenimini kolaylaştırdığınailişkin bayanlar daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Öğretmen ve yöneticilerin program öncesive sonrası bilgi ve beceri düzeylerine ilişkin anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları,Socrates Programı, Leonardo da Vinci Programı, Gençlik Programı, Arion Programı. ABSTRACTMasters ThesisThe Opinions of Teachers and Administrators About European Union Education andYouth ProgrammesM. Veysel TOPFirat UniversityThe Institute of Social SciencesDepartment of Educational SciencesJuly 2006, Page: XII + 121The aim of this study is to determine the opinions of teachers and administrators aboutEuropean Union Education and Youth Programmes. In this direct, this research designed as adescriptive study and survey method used to determine the opinions of teachers andadministrators to European Union Education and Youth Programmes.The participants in this study were chosen randomly from five educational regions ofElazığ city centre. There were 78 schools in the five educational regions of Elazığ city centre.The sample of this research constituted of teachers and administrators which functioned in 40schools of these educational regions of Elazığ city centre.The major findings in this study indicated that; most of the participants neverbenefited from the European Union Education and Youth Programmes. As well as theresearch shown that most of the participants? information and skill levels related with the EUEducation and Youth Programmes were insufficient.There weren?t find any significant differences between teachers and administratorsrelated with the informational levels before and after European Union Education and YouthProgrammes.Keywords: European Union, European Union Education and Youth Programmes,Socrates, Leonardo da Vinci, Youth, Arion.
Collections