Yeni ilköğretim programına göre hazırlanmış hayat bilgisi ders kitaplarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziYeni lköğretim Programına Göre Hazırlanmış Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına lişkinÖğretmen Görüşlerinin ncelenmesi (Elazığ li Örneği)Aysun YILDIRIMFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıAğustos- 2006, Sayfa: XIII+175Öğrenciler hayata dair temel kavramları ve bilgileri Hayat Bilgisi Dersi ile öğrenmeyebaşlar. çlerinde yaşadıkları çevreyi tanır ve o çevre içerisinde bir birey olarak kendilerineyönelik tutumlar geliştirirler. Hayat Bilgisi dersinin istenilen verimde düzenlenmesinde derskitabının önemli bir yeri vardır.Araştırma verileri Elazığ il merkezinde görev yapan 403 ilköğretim birinci, ikinci veüçüncü sınıf öğretmenlerinden elde edilmiştir. Araştırma için gerekli bilgiler anket taramayöntemiyle toplanmış ve araştırma ankete dayalı bir biçimde yürütülmüştür. Anketinmaddeleri Hayat Bilgisi Ders Kitabı ve Öğretim Programı hakkında yapılan bir kaynaktaramasından sonra oluşturulmuştur. Soruların geçerliliği için öğretim üyelerinin görüşlerialınmıştır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda öğretmenlere uygulanmak üzere bir anketoluşturulmuştur. Anket, altısı kişisel olmak üzere toplam 29 sorudan oluşmaktadır.Bazı bulgular:1.Öğretmenlerin büyük çoğunluğu kitapların dikiş ve ciltlemesini kusurlu bulmuşlardır.2.Hayat Bilgisi Ders Kitaplarında kullanılan renklerin öğrencilerin motivasyonunuarttırmasına evet yanıtı verilmiştir.3.Öğretmenler kitaplarda akıcı bir dilin kullanıldığı görüşüne katıldıklarını belirtmişlerdir.4.Hayat Bilgisi Ders Kitaplarında öğrencilerin kişisel gelişimini sağlayan unsurlara kısmenyer verildiği görüşü belirtilmiştir.5.Basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta, yakından uzağa ilkelerinin HayatBilgisi Ders Kitaplarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulmasına evet yanıtıverilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretim programı, ders kitabı, öğretmen ABSTRACTMasters ThesisSearch The Opinions Of Teachers About New Primary School Programme ConcerningTo Natural Studies Course Book (Case of Elazığ City)Aysun YILDIRIMFırat UniversityInstitute of Social SciencesDepartment of Educational SciencesAugust- 2006, Page: XIII+175The students learn the fundamental concepts and information with the primary schoolcourse in naturel science and social studies. They recognize the environment which they livein, and in this environment they develop individual special features. The coursebook inimportant are being productive to primary school course in naturel science and social studies.The investigation results is taken from 403 the first, second and third primary schoolteachers in Elazığ city center. The information for the investigation is collected by the publicsurvey and the investigation is continused by the fundamentals of the public survey. Thepublic survey ingredients are constituted by the primary school course in naturel science andsocial studies, coursebook and the investigations to the curriculum. The universty teachersopinions are taken, for the acceptability of the questions. At the end of these study, a publicsurvey is constituted for being to corry out the teachers. The public survey is constituted 6personal, 29 total guestions.Some findings were following:1.Most of the teachers find deaective of the book? s sewing and cover of the book.2.They give the answer of yes for the colours of the primary school course book to increasestudent?s motivation.3.They teachers are the some opinion about the fluence of the book.4.They think that there are party information for student?s personal progress in the schoolcourse book.5.They give the answer of yes for the preparation of the primary school course book, fromeasy to difficult, concrete to abstract from for to nearby.Key Words: Curriculum, coursebook, teacher.
Collections