Üniversite giriş sınavının üniversite sınavına giren öğrenciler üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVININ ÜNİVERSİTE SINAVINA GİRENÖĞRENCİLERÜZERİNDEKİ ETKİLERİSibel ÇINARFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüSosyoloji Anabilim Dalı2006 Sayfa: XXIV+192Bu araştırmanın konusu ?Üniversite sınavının sınava hazırlanan öğrencilerüzerindeki etkileri ile eğitim ve dershaneler hakkındaki genel bilgiler?den oluşmaktadır.Araştırmanın amacı farklı seviye, yaş, sosyal-kültürel ve ekonomik yapıda olupsınava hazırlanan öğrencilerin sınav sistemi ve devlet okulları hakkında nelerdüşündüklerini, üniversite okumaya niçin önem verdiklerini ve sınavda başarılı olmaklailgili düşüncelerini etkileyen unsurların neler olduklarını ortaya çıkarmaktır.Çalışmanın bulguları şu sonuçlara ulaşmıştır : Devlet okullarında verilen eğitimgenellikle üniversite sınavını kazanmak için öğrencilere yeterli gelmemektedir. Bunedenle de dershanelere yönelmektedirler. Adaylar gelecekte bir iş sahibi olabilmekiçin üniversite okumanın şart olduğunu düşünmektedir. Ayrıca Öğrenci Seçme Sınavı(ÖSS)'na hazırlanan adayların büyük çoğunluğunda stres, endişe, kaygı, ilişkibozukluğunun ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Çünkü sınava ciddi anlamda çalışarakhazırlanan adaylar, kendilerini bir seneliğine (bazen daha fazla bir süre) sosyal hayattansoyutlamaktadırlar.Devlet okullarında verilen eğitimin yetersiz olması dershanelerin yaygınlaşmasınaneden olmuştur. ÖSS'ye giren hemen hemen tüm adaylar bir yıl da olsa dershaneyegitmekte ve eksikliklerini gidermeye çalışmaktadırlar.Sonuç olarak tüm adaylar sınavı kazanamamaktadırlar ve genelde daha başarılıolanlar daha iyi eğitim alanlar arasından çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, devlet okulları, üniversite sınavı, stres, üniversite, öğrencipsikolojisi, başarı SUMMARYTHE INFLUENCE OF UNIVERSITY ENTRANCE EXAM ON STUDENTSWHO ENTER THE ÜNİVERSİTY EXAMSibel ÇINARFirat UniversityThe Institute of Social SciencesSocial of Main Diclipline2006,Page: XXIV+196The main theme of this study is ? The impact of the university exams on studentswho work for it ,and general information about education and courses?.The purpose of this study is to reveal matters like , the opinions of students withdifferent backgrounds (i.e, lifestandart, age, socio-cultural position, and economicalstate ) about : the exam system , and the stateschools. The reason why they find itimportant to study, and the elements which influence his opinions related with beingsuccesful with the exam.The results of the study : The education services of the state schools are accordingthe opinions of the students insufficient to be succesful with the university exams. Thisfact causes them to g oto courses. Studying is a must to become a Professionalaccording to them. It?s also fixed that the majority of candidates which preparethemselves for the university exams, suffer stres, anxiety, and have bad relationships .They hinder themselves from being social for a year ( sometimes this can be a periodwhich is more than a year ) , to experience a prosperous and succesful studyperiod.The insufficient education system of the stateschools has caused the courses to bewidespread. All the candidates who want to study in universities , follow the coursesand try to prepare themselves in a perfect way.However, not everybody can be succesful . The ones who succes to gain entry to auniversity are those who have undergone a beter education than the others.Keywords : Education, state schools, university exams, stress, university, psychologi ofstudent, success
Collections