Kavram haritaları yönteminin yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Elazığ Balakgazi lisesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETKavram Haritaları Yönteminin Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci BaşarısınaEtkisi (Elazığ Balakgazi Lisesi Örneği)Seçil TÜMENFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Anabilim Dalı2006; Sayfa: IX + 96Bu araştırmanın amacı, kavram haritaları yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminiyabancı dil öğretiminde öğrenci başarısı üzerine etkileri açısından karşılaştırmaktır.Araştırmaya 2005-2006 öğretim yılında Elazığ Balakgazi Lisesi 9. sınıfta okuyan öğrencilerkatılmıştır.Araştırma öntest-sontest ve deney kontrol grubu desenine uygun olarak planlanmıştır.Buna göre araştırma için araştırmacının öğretmenliğini yaptığı dört adet 9. sınıföğrencilerinden yansızlık ölçütleri doğrultusunda bir deney bir kontrol olmak üzere, herbirinde 23'er öğrenci olan iki grup oluşturulmuştur.Deney grubuna kavram haritaları yöntemi,kontrol grubuna ise geleneksel yöntem uygulanmıştır.Gruplarda ?Present Continuous Tense ve Simple Present Tense? konuları işlenmiştir. Bukonularla ilgili olarak çeşitli kavram haritaları geliştirilmiştir. Veriler başarı testi iletoplanmıştır. Daha sonra da kavram haritaları yöntemi hakkında öğrencilerden görüşbelirtmeleri istenmiş ve bu amaç doğrultusunda öğrencilere bir anket uygulanmıştır.Elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir.⢠Kavram haritaları yönteminin uygulandığı deney grubu kontrol grubuna göredaha başarılı olmuştur.⢠Bilginin kalıcılığı açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı birfark belirlenmemiştir.⢠Öğrenciler genel olarak yabancı dil öğrenme açısından kavram haritalarıyöntemini benimsemişlerdir.⢠Öğrenciler kendileri kavram haritası geliştirmekte zorlanmışlardır.Elde edilen bulgulara göre şu önerilerde bulunulabilir.⢠Özellikle yabancı dil öğretiminde kavram haritaları kullanılırken, öncelikleöğretmen yapımı kavram haritalarının kullanılması yararlı olur.⢠Çok sayıda kural ve genelleme öğretildiği için kavram haritaları yöntemi yabancıdil öğretiminde daha sık kullanılmalıdır.⢠Öğrencilerin kendi kavram haritalarını geliştirmeleri özendirilmelidir. ABSTRACTMaster ThesisThe Effects of Concept Mapping on Students? Accomplishments inLanguage Teaching (Elazığ Balakgazi Highschool Sample)Seçil TÜMENUniversity of FıratThe Institute of Social SciencesDepartment of Education Science2006; Page: IX+ 96The main purpose of this study has been to compare the concept mapping with thetraditional instruction method in consideration of student?s accomplishment in Englishcourse. The students who took ?English? class in 9th grade at Balakgazi Highschool in 2005-2006 attended this study.An experimental group and a control group consisting of 23 members each, wereorganized. The concept mapping was carried out to the experimantal group. Traditionalinstructional mathod was carried out to the control groupIn both of the classes the subjects- ?Present Continuous Tense and Simple PresentTense? -were held. Various concept maps related to these subjects were developed. Anachievement test was used to collect the data and then an Attitude Scale was developed todetermine the students? views about the concept mapping.The primary findings indicate that;Comparing the control group the experimental group which the conceptâ¢mapping was carried out has become more successful.In permamance of knowledge there has been no meaningful difference.â¢In language teaching, generally, the students has adopted the concept mapping.â¢The students have had some difficulties while developing concept maps on theirâ¢own.According to the results of this study, it may be recommended that;While using concept maps in language teaching, teacher-made maps firstlyâ¢should be used.Concept mapping should frequently be used in language teaching due to theâ¢fact that there are so many generalizations and principles in English.The students should be encouraged to develop their own concept maps.â¢
Collections