İlk ve ortaöğretim kurumlarında performans değerlendirme süreci-sicil raporu düzenlemesine ilişkin sorunlar ve beklentiler (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziİLK VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA PERFORMANSDEĞERLENDİRME SÜRECİ-SİCİL RAPORU DÜZENLEMESİNE İLİŞKİNSORUNLAR VE BEKLENTİLER(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ).Hazırlayan:İrfan Tansel ÜzmezDanışman:Yrd. Doç. Dr. Fatma ÖZMENFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim Dalı2006Günümüzde insan kaynağı, rekabet üstünlüğü sağlamada örgütlerin sahipoldukları en önemli kaynak olarak kabul edilmektedir. Bu denli öneme sahip olan insankaynağının örgütlerde yetirince yararlanılması, çalışanların performanslarınındeğerlendirilmesi ile mümkün olabilecektir. İnsan yetiştirme ve eğitme işini üstleneneğitim kurumlarının başarısı, içinde barındığı insan kaynağının geliştirilmesi ve örgütselamaçlar doğrultusunda etkili şekilde çalıştırılması ile doğru orantılıdır.Performans değerlendirmenin temel amacı, mevcut performansların ölçülmesiyoluyla bilgi, yetenek ve potansiyellerin belirlenmesi, eğitim ihtiyacının tespit edilmesi,terfi etme potansiyeline sahip elemanların belirlenmesidir. Tüm bunların yapılmasındaetkili iletişim, güdüleme, işbirliği yoluyla iş tatmininin artırılması önem verilenhususları oluşturmaktadır. Bu nedenle performans değerlendirme sürecinin, bir örgütüninsan kaynakları yönetiminin temelini oluşturduğu kabul edilmektedir.Bu araştırmanın amacı, alan yazına dayalı olarak, performans değerlendirmeninetkili örgüt yönetimi açısından önemini ortaya koymak; performans değerlendirmedekiilke ve yöntemleri belirlemek; Türk eğitim sistemindeki ve bazı yabancı ülkelerdekidenetim ve sicil raporu hazırlama gibi performans değerlendirme uygulamalarına yervermek; Türkiye'de okul müdürlerinin sicil raporu düzenlemedeki etkililiklerini,öğretmen ve okul yöneticisi görüşleri temelinde ortaya koymak ve ulaşılan bulgulareşliğinde daha etkili sicil raporu verme yönünde öneriler geliştirmektir. Bu amaçdoğrultusunda, Elazığ il merkezindeki her eğitim bölgesinden bir ilköğretim ve birortaöğretim kurumu örneklem olarak seçilmiş ve bu okullarda görev yapan öğretmen veokul yöneticilerinin görüşleri anket aracılığıyla alınmıştır. Elde edilen sonuçlar, t ve tekyönlü değişkenlik analizi yoluyla çözümlenerek yorumlanmıştır.Anahtar kelimeler: Performans değerlendirme, performans yönetim sistemi, Okulmüdürü değerlendirmesi, Sicil raporu hazırlama, denetim. ABSTRACTMaster ThesisPERFORMANCE APPRAISAL PROCESS IN PRIMARY AND SECONDARYSCHOOLS- PROBLEMS AND EXPECTATIONS ABOUT PREPARATION OFEMPLOYMENT RECORDS(ELAZIĞ EXAMPLE)Preparer:İrfan Tansel ÜZMEZAdvisor:Assist. Prof. Fatma ÖZMENUniversity of FIRATInstitute of Social SciencesDepartment of Educational Siences2006Recently human resource is considered as the most important factor to obtain acompetitive dominance. To utilize the human resource effectively in the organizationscan only be possible with performance appraisal of the employees. The success of theeducation institutions depends not only on the improvement of the human resource andalso on the motivation of the employees about the organizational objectives.The main purpose of performance appraisal is to determine the knowledge,talent, and potential of the employees by measuring their recent performance, to bringout the needs of education and to determine the staff members who have the potential toget promotion. To achieve all of these an effective communication, motivation, andcooperation to provide job-satisfaction are the most important factors. Thereforeperformance appraisal process is considered as the basis for human resourcemanagement.The purpose of this research, Literature is to specify the importance ofperformance appraisal for effective organization management, to identify the principlesand methods in performance appraisal, to show the applications of performanceappraisal like inspections and preparation of employment records in education systemsof Turkey and some other countries, to specify the effectiveness of school principals inpreparing the employment records in Turkey on the basis of teachers and of schoolprinciples point of view. It also gives suggestions about preparing more effectiveemployment records through the results obtained by the research. To achieve thesegoals one primary school and one secondary school is selected from each educationregion of ELAZIĞ as examples and the opinions of the teachers and of the schoolprinciples are collected by surveys. These surveys are evaluated by t and one waydifference method.Key words: Performance appraisal, performance management system, school principalsappraisal, preparation of employment record, inspection
Collections