An analysis of the relationship between students perception and teachers perception of major errors (tense, article, active/passive, modals, if and wish clauses, adjectives, adverbs, reported speech) experienced by the prepatory students with regard to grammer in EFL at the University of Gaziantep
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Gaziantep Üniversitesi Hazırlık Seksiyonu öğrencilerinin yaptığı temel grammar hatalarının belirlenmesinde öğretmen ve öğrencilerin algılamaları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Veriler öğretmenlere ve öğrencilere verilen değerlendirme formlarıyla toplanmıştır. Bazı gerçek hatalar için öğrencilerin yazılı paragrafları kullanılmıştır. Aradaki ilişkiyi bulmak amacıyla korelasyon çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda (a) öğretmen ve öğrencilerin hataları algılamasında, (b) öğrencilerin hataları algılaması ve gerçek hatalar arasında, (c) öğretmenlerin hataları algılaması ve gerçek hatalar arasında düşük fakat istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Bilim Dalı Sayısal Kodu : ELT 599 iv This thesis aims at analysing major errors experienced by the students in Foreign Language Learning in preparatory section at the University of Gaziantep. In the specification of the errors both learners' and teachers' perception are taken into consideration. In addition to this examples of learners' paragraph writings are used to illustare actual errors for some grammatical structures. The subjects were seventy five students which form three randomly selected groups. Data on the perception of errors were gathered by means of a student evaluation and a teacher evluation form on a 5-point scale. A correlational study was conducted to investigate the relationship between students' perception and teachers' perception of errors. The result of the correlational studies indicated that there were generally low but statistically significant relationship between (a) students' perception and teachers' perception (b) students'perception and actual errors, (c) teachers' perception and actual errors. Science Code : ELT 599 111
Collections