An Analysis of the avaidance behaviour of Freshman students of the University of Gaziantep in using English local prepositions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE AVOIDANCE BEHAVIOUR OF FRESHMAN STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP IN USING ENGLISH LOCAL PREPOSITIONS EVÎN, Fatma Şule M.A. in English Language Teaching Supervisor : Assoc. Prof. Dr.Tokay Gedikoğlu February, 1993, 71 pages This thesis aims at assessing whether or not freshman students at the University of Gaziantep avoid using English local prepositions on the basis of the fact that there is a native language interference on the target language due to the differences between Turkish and English, and that freshman students at the University of Gaziantep have not gained a complete mastery over English prepositions. The subjects were a sampling group of freshman students. The data were collected through three types of exercises which were fill-in-the-blank and translation exercises, and a picture description. The results of the study indicated that freshman students at the University of Gaziantep avoided using English local prepositions; however, according to the researcher, the avoidance behaviours of the students were not only due to the native language interference on the target language, but also due to some other affective variables which could not be determined with the information obtained in this study. Science Code : ELT 599 m öz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ FRESHMAN Ö?RENCİLERİNİN İNGİLİZCE'DEKİ LOKAL İLGEÇLERİ KULLANMAKTAN KAÇINMA DAVRANIŞLARININ ANALİZİ EVİN, Fatma Şule Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Tokay Gedikoğlu Şubat, 1993, 71 sayfa Bu tezin amaa, İngilizce ve Türkçe arasındaki farklılıkların ana dilin yabana dile etki etmesine yol açması, ve öğrencilerin İngilizce'deki lokal ilgeçleri tam olarak öğrenememesi nedeniyle, Gaziantep Üniversitesi'ndeki freshman öğrencilerinin bu ilgeçleri kullanmaktan kaçınıp kaçınmadıklarını belirlemektir. Geneli temsil eden bir grup freshman öğrencisi bu araştırmada denek olarak kullanılmıştır. Veri toplamak için öğrencilere boşluk doldurma, çeviri, ve bir resim betimlemesi olmak üzere üç tür alıştırma verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin İngilizce'deki lokal ilgeçleri kullanmaktan kaçındıkları saptanmıştır. Araştırmacıya göre öğrencilerin bu davranışlarının nedeni yalnızca ana dilin yabana dil üzerindeki etkisi değil, aynı zamanda bu araştırmada elde edilen bilgilerle saptanamayacak başka etkenlerin de varlığıdır. Bilim Sayı Kodu : ELT 599 iv
Collections