An Analysis of the learning styles of EFL learners at the üniversity of Gaziantep
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ'NDE İNGİLİZCE Ö?RENEN Ö?RENCİLERİN Ö?RENME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ BALKAN, Nilay Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Erdal CEYHAN Haziran, 1993, 96 sayfa Yabancı dil eğitiminde, zihnin çalışmasında ve yeni bilgilerin algılanmasında tercih edilen veya alışkanlık haline gelmiş olan eşlemlerin bir bütünü olan öğrenme biçimi en dikkate değer öğrenci özelliklerinden biridir. Gaziantep Üniversitesi 'ndeki İngilizce öğrencilerinin öğrenme biçimlerindeki farklılıkları ortaya koymaya yönelik olan bu çalışma, öğretmenlerin, öğrencilerinin birbirinden farklı gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve İngilizce öğretimini bu gereksinimlere karşılık verecek şekilde gerçekleştirmelerini sağlamak amacı ile yapılmıştır.Hazırlık ve birinci sınıf öğrencileri arasından gelişigüzel seçilmiş olan dört öğrenci grubu üzerinde yapılmış olan bu çalışmada; öncelikle kız ve erkek öğrencilerin öğrenme biçimlerindeki farklılıklar araştırılmış, daha sonra ise hazırlık sınıfı ve birinci sınıf öğrencilerinin öğrenme biçimlerindeki farklılıklar incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak bir anket geliştirilmiş ve araştırmada yer alan öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar yüzdeleri ile tablolarda gösterilmiş ve ` x ` testi ile anlamlılık dereceleri araştırılmıştır. Bu şekilde grupların öğrenme biçimleri arasındaki farklılıklar belirlenmiştir.Elde edilen sonuçlara göre, kız öğrenciler ile erkek öğrenciler not tutma, yüksek sesle okuma, derslerde yabancı öğretmenlerle konuşma, gürültülü.ortamlarda ingilizce öğrenme ve bazı öğrenme yollarını benimseme konularında farklılıklar göstermekte olup hazırlık sınıfı öğrencileri ve birinci sınıf öğrencileri arasında da yardımcı kitapların kullanılması, öğrenme esnasında bir güçlükle karşılaşıldığında ne yapıldığı, öğrencilerin sınıf içindeki tavırları, konuları özetleyerek öğrenme, tercih edilen öğrenme yolları, yüksek sesle okuyarak öğrenme, sessiz okuyarak öğrenme, gürültülü ortamlarda öğrenme ve grup içinde öğrenme konularında farklılıklar saptanmıştır. Elde edilen sonuçların ışığında bazı öneriler sunulmaktadır, Bilim Dalı Sayısal Kodu : ELT 599 ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE LEARNING STYLES OF EFL LEARNERS AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP BALKAN, Nil ay M.A.in English Language Teaching Supervisor : Assoc. Prof. Dr. Erdal CEYHAN June, 1993, 96 pages Learning style indicating preferred or habitual patterns of mental functioning and dealing with new information is one of the most important learner characteristics in language learning. The goal of this study, is to investigate the learning style differences of EFL learners at the University of Gaziantep for the purpose of providing the `oreign language teachers with fruitful insights to be aware of their students' different needs and to adapt themselves to the management of the class, and the curriculum to meet those needs. Four groups of students selected randomly from preparatory class and from freshman class are the subjects of the study. Two analyses have been done on those subjects. Firstly, learning style differences between the male students and the female students have been investigated. Then, learning style differences between the preparatory class students and the students of freshman class have been analyzed. In order to collect data a questionnaire has been prepared and administrated to the subjects. The percentages of the results have been illustrated in the tables and the results have been tested by the non-parametric test of significance, chi square. According to the 111results, there are statistically significant differences between the male students and the female students on the topics of note-taking, reading aloud, speaking with native speakers, effect of noise, and preferable learning ways and the statistically significant differences between the preparatory class students and the freshman students have been found on the topics of the use of the supplementary books, what the students do when they have problem in English class, class activities, summarizing, preferable learning ways, reading aloud, silent reading, effect of noise, and studying-in group. In the light of the findings, further recommendations have been presented. Science code : ELT 599 IV
Collections