Zorunlu eğitim çağında bulunan kız çocuklarının okula gitmeme nedenleri (Şırnak ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZBu araştırma; Zorunlu eğitim çağında bulunan kız çocuklarının okula gitmemenedenleri belirlemeye dönük bir alan araştırmasıdır. Araştırma ?survey? modeline dayalıolarak yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2005- 2006 yılında Şırnak il, Cizre, Silopi,Beytüşebab ilçe merkezinde ulaşılabilen 200 kız çocuğu ve 202 veliden oluşmaktadır.Örneklem ise, araştırmanın evreni aynı zamanda örneklem grubunu oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen önemli bulgular; kız çocukları maddi imkânsızlıklardan vevelilerinin okula göndermemelerinden dolayı okula gitmemektedir. Bunun yanında velileraçısından kız çocuklarının büyümesi (ergenlik çağına girmiş olması) gibi sebepler okulagöndermeme nedenlerini oluşturmaktadır.Kız çocuklarının okuma-yazma öğrenmesi veliler için yeterli görülmekte ve daha fazlaokula devam etmesine izin verilmemektedir. Erkek çocuklarına eğitim konusunda öncelikverilmekte, kız çocuklarının ise evde annelerine yardım etmeleri okul gitmelerinden dahaönemli görülmektedir. Araştırma kız çocuklarının okula gitmeme sebepleri ile ilgilideğerlendirmeyi içermektedir. ABSTRACTThis research deals with the reasons why the girls in the obligatory education agedon?t go to school. The research has been done up to the ?survey? model. The researchconsists of 200 girls and 202 protectors who are reached in Şırnak, Cizre, Silopi, Beytüşebabtown in 2005-2006 years. Sample; the containing of research consists the group of sample inthe same time.Thanks to the important results of research it is understood that girls don?t go to schoolbecause of economical impossibilities and since the protectors don?t send them to the school.Beside this, growing of girls can be shown as reason for the protectors not sending the girls tothe school.The girls learning, reading and writing is seen enough and so the girls aren?t allowedto go on school. The boys are given priority in the education but girls? helping their mothersat home is seen more important than going school. The research contains the evaluation whichdeals with reasons of girls not going to school.
Collections