Ağaç malzeme teknolojisi dersine ait öğrenme kazanımlarının test edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Bologna süreci ile önem kazanan ve öğretici merkezli yaklaşımdan öğrenci merkezli yaklaşıma geçişin en önemli unsurlarından olan öğrenme kazanımlarının (çıktılarının) gerçekleşme seviyesinin test edilmesi irdelenmiştir. Çalışma kapsamında, Mobilya ve Dekorasyon Eğitimi Bölümü ve Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği bölümlerinde eğitimi verilen, 12 üniteden oluşan ?Ağaç Malzeme Teknolojisi? dersi pilot ders olarak seçilmiştir ve dersin eğitimini veren öğretim üyesi tarafından belirlenmiş olan ders ünitelerine ait öğrenme kazanımlarının gerçekleşme seviyelerinin test edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda dersin öğrenme kazanımlarının gerçekleşme seviyelerini ölçmek için, çalışmanın yapıldığı güz ve bahar yarıyıllarında dersin eğitimini alan mevcut öğrencilere, her ünitenin eğitimi verilmeden önce, ünitenin eğitimi sonunda bekledikleri kazanım seviyesini ve ünitenin eğitimi sonunda gerçekleşen kazanım seviyesini belirlemeye yönelik iki farklı anket uygulanmıştır. Her ünitenin eğitimi sonunda gerçekleşen kazanım seviyesinin geçerliliğini ölçmek amacıyla küçük sınav (quiz) yapılmıştır. Bunlara ek olarak, geçmiş yıllarda bu dersin eğitimini almış ve mezun olmuş öğrencilere, bu dersin eğitimi sonunda edinmiş oldukları kazanım seviyesini belirlemeye yönelik anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiş ve sonuçları t testi yapılarak karşılaştırılmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, gerçekleşen kazanım seviyesi öğrencilerin beklediği kazanım seviyesinin yaklaşık olarak %105 üzerinde gerçekleşmiştir ve öğrenciler beklediklerinin yaklaşık iki katı bir öğrenme düzeyine ulaştıkları sonucuna varılmıştır. Genel olarak, daha etkili bir öğrenme-öğretme sürecinin gerçekleşmesi için dersin öğrenme kazanımlarının belirlenmesi ve test edilmesi gerektiği söylenebilir. In this study, realization level of learning outcomes is examined within the context of a pilot course. For this purpose, ?Wood Technology? course, which has been taught at Department of Wood Science and Furniture Design and Department of Woodworking Industrial Engineering, is chosen as a pilot course. The course consists of 12 units. Learning outcomes of each unit are prepared by the instructor. To test realization level of learning outcomes, two different questionnaire were prepared and applied to students who had taken the course in the period when study was conducted. One of the questionnaire was to determine ?students? expectation? from each course unit before teaching. The other questionnaire was to determine ?achieved level? at the end of each course unit. To check the validity of achieved level, a quiz was given at the end of each course unit. In addition, another questionnaire was applied to determine level of ?achieved learning outcomes? of graduated students. All data were analyzed statistically and results were compared by t tests. As a result of statistical analyzes, students underestimated their learning outcomes by 105%; i.e.; they learned two times more than their expectation. In general, it can be concluded that determination and testing learning outcomes in a course is necessary in order to achieve a better learning-teaching balance.
Collections