The Factors effecting the success of secondary school students in the East and South East of Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz DO?U VE GÜNEYDO?U ANADOLU BÖLGELERİNDE ORTA Ö?RETİMDE Ö?RENCİ BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ŞAHİN, İsmet Doktora, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Yener GÜLMEZ ARALIK 1996, 248 sayfa Bu araştırma ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde orta öğretimde öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin saptanması amaçlanmıştır. Orta Öğretimde başarıyı etkileyebilecek faktörlerden sadece literatürde `Sosyal` faktörler olarak adlandırılan faktörler bu çalışmanın kapsamı içindedir. Sosyal faktörler aileyle ve okulla ilişkili olan faktörleride içine almaktadır. Bu araştırmada, bahsedilen faktörlerle ilgili öğrenci, öğretmen ve yönetici görüşleri esas alınmıştır. Bu araştırma kapsamında bilgi toplamak amacıyla öğrenci, öğretmen ve yönetici anketleri geliştirilmiş ve bu anketler geçerlilik ve güvenilirlik çalışmalarıyla standart hale getirilmiştir. Elde edilen veriler önceden hazırlanan hipotezleri test etmek amacıyla istatistiksel olarak incelenmiştir. Anahtar Kelimeler Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde Eğitim, Başarısızlığa Sebep Olan Faktörler; Sosyal Faktörler; Aile ile ilişkili Faktörler, Dil, Kültür, Aile Özellikleri, Okul ile ilişkili Faktörler, Okullar ve Okul Amaçlan, Etkili Öğretmen ve Öğrenci Davranışları, Okul Yöneticileri ve Eğitimin Genel Amaçları. ABSTRACT THE FACTORS AFFECTING SUCCESS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN EAST AND SOUTHEAST OF TURKEY ŞAHİN, İsmet Ph. D., Department of Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Yener GÜLMEZ MARCH 1997, 235 pages This thesis aims in defining the factors affecting the success of secondary school students in the East and Southeast Anatolia. The factors studied are named in the literature as `Social` factors, in which family-related factors and school-related factors are included. The study is based on the perceptions of the students, teachers and school administrators concerning the above mentioned elements of education. In order to achieve the purpose of the research study, questionnaires for students, teachers and administrators were developed proving their validity and reliability. The data obtained was analyzed statistically to test the hypotheses formulated prior to the study. Keywords: Education in the East and Southeast of Turkey, Factors Causing Failure; Social Factors; Family-Related Factors, Language, Culture, Family Characteristics, School-Related Factors; Schools and School Purposes, Effective Teacher and Pupil Behaviors, School Administrators and General Goals of Education
Collections