2005-2006 yılında değişen ilköğretim programının uygulanma durumu (Adıyaman ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IVÖZETYüksek Lisans Tezi2005-2006 Yılında Değişen İlköğretim Programının Uygulanma Durumu(Adıyaman İli Örneği)Alper GÜNDOĞARFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı2006; Sayfa: XIII+142Bu araştırma 2005-2006 yılında değişen ilköğretim programının uygulanma durumunuortaya koymak için yapılmıştır. Bununla ilgili olarak Adıyaman ilinde çalışan sınıföğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Betimsel özellikte olan bu çalışmada tarama(survey) yöntemi kullanılmıştır. Anket Adıyaman il merkezi ve merkeze bağlı köyokullarındaki 220 devlet ilköğretim okulunda görev yapan random ve yöntemiyle seçilen 450sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Anket 450 öğretmene gönderilmiş; ancak yetersiz doldurmave rastgele işaretlemelerinden dolayı 410 anket işleme konulmuştur. Elde edilen verilerSPSS for Windows 10.0 programı ile analiz edilmiştir.Yapılan analiz sonuçlarında öğretmenlerin en çok sorun yaşadıkları konular sırasıylaetkinliklerin çok olması, materyal gereksiniminin fazla olması ve öğretmen veli işbirliğininyetersizliğidir. Ayrıca yeni programın birleştirilmiş sınıflarda nasıl uygulanacağı konusundabir belirsizlik olduğu düşüncesi de bu sınıfları okutan öğretmenlerin ciddi sıkıntı yaşadığınıbize göstermektedir. Birçok öğretmenimiz de yeni programla ilgili tanıtıcı seminerlerinyetersiz olduğunu belirtmiştir. Bu sıkıntıları gidermek için hizmet içi eğitim kursları ileöğretmenleri hem motive etmek hem de bilinçlendirmek etkili olacaktır. Ayrıca materyalkonusunda da daha ciddi yatırımların yapılması yeni programın uygulanabilirliği açısındanönem arz etmektedir.Anahtar Kelimeler: Yeni İlköğretim Programı VISUMMARYThesis of MasterApplied Situation of Primary School CurriculumThat Changed in 2005-2006 School Term(An Example of Adıyaman City)Alper GÜNDOĞARUniversity of FıratInstitude of Social ScienceThe Main Branch of Educational Science2006; Page: XIII+142This research has been mad efor bring up the matter of situation of applicationelementry education that changed in 2005-2006. Here upon has been applied to views oftheachers whom employed in Adıyaman city. In this descriptive research has been usedthe survey method. The questionnare has beeen applied on 450 primary school teacherswhom selected with random method of 220 state primary schools in city of Adıyamanand its villages. The questionnare send to 450 teachers but becaouse of some insufficentanswers and haphazard marked only 410 questionnare has been applied. Statistical datahas been analized with SPSS for Windows 12.0 program.According to outcomes of analysis, most of the problems our teachers havefaced, in order; there are too much activities, need of materials and the lack ofcooperation between teachers and parents of students. In add the opinion that there is anindefiniteness about how the new programme practice in the joined-classes shows usthat the teachers have serious problem who teaches in these classes. Lots of teachersstated that the seminars about the programme are not enough. To remove these troublesit will be effective to make teacher motivated and conscious with the education inservise. In add it takes a great importance to make great investment for materials inorder to applicability of the new programme.Keywords: The new primary school curriculum
Collections