Üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırılması (Gaziantep Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarını karşılaştırarak bu alışkanlıkların öğrencilerin akademik başarılarına nasıl ve ne oranda yansıdığını belirlemek ve üniversite eğitimi boyunca akademik basanlarını arttırabilecek bazı öneriler geliştirmek amacı ile yapıldı. Araştırmanın evrenini Gaziantep Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise Gaziantep Üniversitesi Mühendislik, Fen-Edebiyat ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ile Gaziantep Meslek Yüksek Okulunda 1996-1997 öğretim yılının ikinci yarısında öğrenim gören 162'si bayan ve 356'sı erkek 518 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında Brown ve Holtzman tarafından geliştirilen Çalışma Alışkanlıkları ve Tutundan Anketinin revizyondan geçirilerek hazırlanan son şeklinden yararlanıldı. Anketin birinci bölümündeki sorularla öğrencilere ait demografik özellikler tespit edilmeye çalışıldı. İkinci bölümde ise öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarıları karşılaştırıldı. Öğrencilerin akademik başarısı olarak bir önceki dönem itibariyle genel not ortalaması esas alındı. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırmasından elde edilen veriler ki-kare tekniği ile çözümlendi. Öğrencilerin benzer ders çalışma alışkanlıklarına yönelik sorular bir araya getirilerek 7 grupta toplandı. Bu gruplardaki sorulara verilen yanıtların çözümlenmesinde; sıkıcı derslere çalışmak için kendini zorlama, derslere planlı olarak çalışma, ders çalışmayı planlamada güçlük çekme, ders çalışırken zamanı etkinlikle kullanma, aranılan yardımcı kaynağın sağlanmasında üniversite kütüphanesinin yeterliliğine inanma, vs. konusunda başarılı öğrenciler ile başarısız öğrenciler arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Öte yandan ders çalışırken müzik dinleme, üniversite kütüphanesinden yeterince yararlanma ve diğer bazı konularda başarılı öğrenciler ile başarısız öğrenciler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. ABSTRACT This research was conducted with the purpose of comparing the study habits of university students with their academic successes and defining how and in what range these habits affect their academic successes and putting forward some recommendations to increase the academic successes of those students throughout their university instruction. Population of the study consisted of the students of Gaziantep University and 518 students, 162 girls and 356 boys attending the Faculty of Engineering, Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Economic and Administrative Sciences and Vocatinal School of Higher Education in the spring term of the 1996-97 academic year were the subjects of the study. For data collection purposes `Study Habits and Attitudes Questionnaire` which was improved by Brown and Holtzman was used after being revised in accordance with the research situation. Through the questions in the first section of the questionnaire, determination of the demographic characteristics of students was aimed. In the second section, the study habits of students were compared with their academic successes. The cumulative grand point average (CGPA) of students at the end of the previous term was taken as the basis for their academic successes. The data obtained was processed using Chi-Square technique. Questions related to similar study habits of students were analysed under seven categories. A statistically significant difference was found between successful and unsuccessful! students in terms of regular study habits, the use of time efficiently while studying, difficulties in planning studies and finding required supplementary material from the university library. On the other hand, no significant difference was found between successful and unsuccessful students on some other issues.
Collections