Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akıllı sınıflar, eğitim teknolojisi dünyasında son on yıl içerisinde büyükgelişme gösteren yeni bir kavramdır. Uzaktan eğitim sistemleri içerisindedeğerlendirilen bu kavrama ilişkin kavram yanılgıları ve içeriğinde ne türdonanımsal bir yapının barındırılması gerektiği konularında büyük sıkıntılaryaşanmaktadır.Bu araştırma, akıllı sınıflarda ve geleneksel eğitim ortamlarında ders alanöğrencilerin akademik başarıları karşılaştırılmıştır. Daha sonra sadece akıllısınıflarda eğitime devam eden öğrencilerin tutumlarına ilişin görüşler incelenmiştir.Akıllı sınıflara ilişkin örnek model oluşturulması ve bu model sınıfın özelliklerininneler olması gerektiği detaylandırılmıştır. Akıllı sınıflarda olması gerekendonanımların kullanım şekilleri ve tasarlanması da önemli bir yer tutmaktadır. Diğerbir boyut olarak akıllı sınıflarda akademik başarı, tutumlar ve donanımın bir arayagetirilmesinde önemli bir organik bağ olan akıllı sınıflara ilişkin eğitsel dersyazılımları araştırılmıştır. Çalışmada akıllı sınıf yazılımlarına ilişkin özellikler detaylıbir şekilde ortaya konulmuştur.Araştırmanın evrenini, Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi ElektronikBilgisayar Öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise,Bilgisayar Öğretmenliği üçüncü sınıf I. ve II. Öğretim öğrencileri ve ElektronikÖğretmenliği II. öğretim öğrencilerinden oluşmaktadır. Örnekleme BilgisayarÖğretmenliği üçüncü sınıf I ve II. Öğretim öğrencilerinden 33 öğrenci akıllısınıflarda, Elektronik üçüncü sınıf gece bölümünden de 33 öğrenci gelenekselsınıflarda eğitime alınmıştır.Araştırmada, veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 33maddelik akademik başarı testi ve 51 maddelik akıllı sınıflara ilişkin görüşleribelirlemeye yönelik tutum anketi hazırlanmıştır. Verilerin analizi için, yüzde-frekansve t-testi (bağımlı-bağımsız) kullanılmıştır. Verilerin Çözümlenmesinde BilgisayarDestekli statistik yazılımı kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda geleneksel eğitim sistemlerine alternatif olarakdüşünülen ve öğrenmede verimliliği arttıracak yeni bir boyut olarak ortaya çıkanakıllı sınıflar, uzaktan eğitime yeni bir boyut kazandıracaktır. Çalışma neticesinde,akıllı sınıfların geleneksel eğitim sistemlerine kıyasla daha başarılı sonuçlar verdiği,öğrenci tutumlarında önemli oranda olumlu değişiklikler gösterdiği ve akıllı sınıflaraait donanımsal ve yazılımsal özelliklerin ortaya çıktığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Akıllı Sınıf, Uzaktan Eğitim, Video Konferans Smart classrooms are the concept that shows great progress in the recent10 years of education technology world. This concept evaluated among the remoteeducation systems has its problems about conceptual misunderstandings and whatkind of hardware content it should have.In this research academic successes of the students that are lectured intraditional classrooms and smart classrooms are compared. Secondly the opinionsabout behaviours of the students that continues their education in smartclassrooms are examined. Formation of the example model related to smartclassrooms and what kind of characteristics it should have will be stated in detail.The hardware that should be in smart classrooms and their usage also takes aconsiderable place. As another dimension the software that provides the organicbond between the academic success, behaviours and hardware in smartclassrooms is studied.In this study the characteristics of the smart class softwares are described indetail.The population of research is formed by 3. year students of university ofFırat Technical Education Faculty Electronic and Computer Teaching. Sampling isformed by 3.year of computer teaching I. And II. Education and electonic teachingstudents II. education. Sampling 33 students from computer teaching 3.year I. andII. Education at smart classrooms and 33 students from 3.year of Electronic II.education at traditional classrooms is lectured.In the research, a behaviour survey with 51 items devoted to determiningaspects related to smart classrooms and an academic success test with 33 itemsimproved by researcher as a means of collecting data are preapered.Percentage-frequency and t-test (dependent- independent) for dataanalysis and also ?SPSS12 for Windows? software are used.At the end of the study, smart classrooms that as a new dimension oflearning which increase productivity and would be considered as an alternative totraditional education systems added a new dimension to remote educationsystem.In the result of the study, software and hardware features concerning smartclassrooms appeared and smart classrooms are occured that markedly favourablealterations have been seen on the attitude of students and they concluded moresuccessful results in comparison with traditional education systems.Keywords: Smart Classroom, Distance Education, Video Conference
Collections