İlköğretim 7. sınıflarda okutulan vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersinde öğrenciye kazandırılması amaçlanan evrensel değerlere ilişkin tutumlar üzerinde öğretim sürecinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersi, ilköğretim ikinci kademede 7. ve 8.sınıflarda okutulan bir derstir. Bu dersin içeriğinde genel olarak insanın dünyadaki yeri,insan olma bilinci, insan hakları, vatandaş olmanın gerektirdikleri, demokrasi, evrenselilkeler, evrensel değerler, yönetim anlayışları, uluslar arası belgeler gibi konular yeralmaktadır.Bu derste, evrensel değerlere ilişkin tutumların öğrenciye kazandırılmasındaöğretim süreci boyunca etkinlikler yapılmaktadır. Öğretim sürecinin, evrensel değerlereilişkin tutumların oluşmasındaki etkisini belirlemek için 41 maddelik beşli Likert tipi?öğrencilerin evrensel değerlerine ilişkin tutum ölçeği? geliştirilmiştir. Bu ölçek BaskilYatılı İlköğretim Bölge Okulunda 7. sınıfta okuyan 40 öğrenciye öntest ve sontestşeklinde öğretim sürecinin başında ve sonunda uygulanmıştır. Analiz sonuçların göreölçeğin KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 819; Bartlett testi 5311,891 bulunmuştur.Bu sonuçlara göre ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu söylemek mümkündür.Öğretim süreci boyunca öğrenciler olumlu ve olumsuz tutumsergileyebilmektedirler. Öğrencilerin tutumları üzerinde etkisi olabilecek değişkenler dearaştırmanın değerlendirilmesi aşamasında dikkate alınmış ve ortaya çıkan sonuçlarayrıntılı bir biçimde tablolar halinde ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretimsürecinin evrensel değerlere ilişkin tutumlar üzerinde etkili olduğu görülmektedir.Araştırmada geliştirilmeye çalışılan ?öğrencilerin evrensel değerlerine ilişkintutum ölçeği? İlköğretim ikinci kademede uygulanabilir.Anahtar Kelimeler: Evrensel değerler, Vatandaşlık Eğitimi, Öğretim Süreci The lesson of ?Citizenship and Human Rights Education? is taught in 7th and 8thgrades of primary school. In the content of this lesson the issues take place such as theplace of the human in the world, the consciousness of being a human, human rights, therequirements of being a citizen, democracy, universal principles, universal values,adminisrtation methods and international documents.In this lesson activities are done during the education process to teach theattitudes relating to universal values. A five-point Likert type scale composing of 41articles (the scale of students attitudes regarding universal values) is developed todetermine the effect of the education process in forming the attitudes concerninguniversal values. This scale was applied to the forty students from 7th grade of BaskilBoarding School in the beginning and ending of the education process. As toculmination of the analyse, KMO ( Kaiser-Meyer-Olkin) value is 819; and Barlett testresult is 5311,891. Considering the results it is possible to say that the scale is valid andreliable.During the education process students may show positive and negative attitudes.The variables that may have effects over the attitudes of the students have beenconsidered in the evaluation step and the emerging results have been stated in detail inthe form of tables. As to the results of the search it is obvious that the education processis effective over the attitudes regarding universal values.The scale being tried to develope ?the students?attitude scale relating touniversal values? can be applied at the second step of Primary Education.Key Words: Universal Values, Citizenship Knowledge, Education Process
Collections