An Analysis of the opinions of instructors and students towards the problems related with reading activities in reading classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İNGİLİZCE OKUMA DERSLERİNDEKİ ETKİNLİKLERE YÖNELİK SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (İçel İlinin Tarsus İlçesinde Bulunan Özel ÇAĞ Lisesinde Bir Çalışma) KORKMAZ (Kayışoğlu) Meltem Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Elif Leyla TOPRAK Ocak, 2000 110 sayfa Bu araştırmanın amacı İçel'in Tarsus ilçesinde bulunan Özel Çağ Lisesi ortaokul bölümü öğrencilerinin İngilizce okuma derslerinde karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmaktır. Özel Çağ Lisesinde İngilizce eğitimi dört ayrı beceriyi içeren dört dersten oluşmaktadır. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma. Bu dersler farklı öğretmenler tarafından verilmektedir. İngiliz öğretmenler tarafından verilen İngilizce okuma dersleri sırasında kısa okuma parçası, öykü, şiir gibi edebi konular işlenmektedir. Öğrenciler öğrenmekte oldukları yabancı dilin kültürü hakkında yeterli bilgiye sahip olamadıkları için okudukları eserleri anlayıp/yorumlamak konusunda zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Temel amacı İngilizce okuma derslerinde kullanılan okuma etkinliklerine ilişkin hedef kültür konusunda bilgi eksikliğinden kaynaklanan sorunları ortaya çıkarmak olan bu çalışmanın sonunda İngilizce okuma derslerini veren öğretmenlere okuma-anlama becerisini geliştirme konusunda önerilerde bulunulmuştur. Betimsel araştırma niteliğindeki bu çalışmada, Özel Çağ Lisesi İngilizce öğretmenlerine ve öğrencilere uygulanan anketler kullanılmış elde edilen veriler SPSS programında chi-square testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen genel sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin yeterli derecede kültürel ön bilgi alamadıkları, bu nedenle okudukları edebi metinleri değerlendiremedikleri belirlenmiştir. VOkuma sırasında kendi yorumlarını yapabilen öğrencilerin derste bir tartışma ortamı hazırlayıp etkili bir okuma dersi oluşmasına yardımcı oldukları sonucuna varılmıştır. İstatistiksel sonuçlardan alınan veriler doğrultusunda öğrencilerin etkili bir ders ortamında yabancı dilde okuduğunu anlayabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan teknikler araştırmanın öneriler bölümünde belirtilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular aşağıda belirtildiği gibidir: a) İstatistik sonuçlar okuma derslerinde öğrencilerin %95.1'inin okuma parçasıyla ilgili dersten önce ön araştırma yaptıklarını göstermektedir. b) Araştırmanın sonuncunda ders sırasında okunacak eserle ilgili ön bilgi verilen dinleme-anlama alıştırmalarının yeterli düzeyde yapılmadığı belirlenmiştir. c) Okuma-anlama dersleri sırasında günlük.gazate, dergi gibi eserlerin okuma parçaları hakkında kültürel bilgi verme amacıyla yeterli düzeyde kullanılmadığı belirlenmiştir. d) öğrencilerin çoğunluğu bilinmeyen kelimelerin anlamları veya eş anlamlarının kullanıldığını belirtmişlerdir. e) 136 öğrencilerin 84!ünün okuma parçalarını okurken parçanın genel anlamını kavramakta zorluk çektikleri belirlenmiştir.öğrenciler bilinmiyen kelimelerin okuduklarını anlamalarına engel olduğunu belirtmişlerdir. f) İstatistik sonuçlar öğretmenlerin bilinmeyen kelimeleri cümle içinde verdiğini ve bu. yöntemin öğrencilerde kalıcı bilgi sağladığını göstermektedir. g) Öğrencilerin büyük bir çoğunluğununTürkçe dilbilgisinde karşılığı olmayan İngilizce dilbilgisi kurallarını öğrenmekte zorlandıkları istatistik değerlerle belirlenmiştir. h) Araştırmanın sonuncunda öğrencilerin İngilizce okuma parçalarını değerlendirirken İngiliz kültürü hakkındaki bilgilerinin yeterli olmadığı ve bu nedenle okudukları eseri yorumlarken zorlukla karşılaştıkları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okuma-anlama dersleri: Öğrenciler bu derslerde farklı okuma parçaları yardımıyla İngilizce dilbilgisi kurallarını parçanın içerisinde öğrenmektedirler. Bu okuma parçaları günlük gazetelerden, süreli yayınlardan, kısa öykülerden veya romanlardan seçilmekte ve İngiliz öğretmenler tarafından değerlendirilmektedir. VIOkuma-anlama teknikleri: Öğrencilerin okuma-anlama derslerinde başarılı olmalarını sağlamak amacıyla sınıf içinde farklı, etkili okuma teknikleri izlemeleri gerekmektedir. Bu nedenle öğretmenler öğrencilerin bilgi seviyelerine uygun okuma teknikleriyle dersleri işlemektedirler. Ön bilgi: Verilen parçayı okumadan önce öğrencilere başlık, parçanın yazıldığı dönem, karakterler hakkında öğretmenler tarafından ön bilgi olarak verilmelktedir. Bilim kodu: ELT 599 VII ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE OPINIONS OF INSTRUCTORS AND STUDENTS TOWARDS THE PROBLEMS RELATED WITH READING ACTIVITIES IN READING CLASSES (A study carried out at Özel ÇA? Lisesi Yenice/Tarsus/İçel) by Meltem (Kayışoğlu) KORKMAZ M.A. in English Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Dr. Elif Leyla TOPRAK January, 2000 1 1 0 pages This study aims to suggest a solution to reading comprehension problems that the high school students have in their reading classes with a special reference to the reading comprehension difficulties of the students of Özel Çağ Lisesi Tarsus / İçel. In the above mentioned school English is taught with emphasis on four basic skills writing, reading, listening and speaking. These courses are given by different teachers. During reading comprehension classes given by a native teacher, students are taught grammar through literary reading passages, e.g. short stories or novels. The most important problem that they come across is not to be able to comprehend the points that suggest background knowledge, which is culturally specific. The students generally do not have sufficient knowledge about the target culture, i.e. the culture of the people who are either the characters involved in those studies or the authors / poets of those texts. For this reason the students may need to be equipped with background knowledge about the cultural traits of those people. In this descriptive study the opinions of instructors and students were compared with each other and statistically significant differences were sought. The data were obtained through questionnaires given to the English teachers and the students of the above mentioned high school and observations of English classroom teachers. These data were analysed by using chi-square test.Analysis of the data revealed statistically significant differences (at 0.5 level of probability) between the opinions of instructors and students towards the problems related with reading activities with references to lack of adequate knowledge about target culture. The overall conclusions revealed from the statistics are, students in the above mentioned school are taught through some effective teaching learning techniques. They have been supported by the activities, which present cultural background knowledge about the given work. However, they are not sufficient in some situations. Students who are competent to interpret a text can also create an effective discussion referring to their own interpretations. Some of the general conclusions derived from the results of the statistical procedures are as follows: a) The statistical numbers show that in reading comprehension classes. 95,1% of students have their background knowledge by making a research before the lesson. b) It can be understood from the calculated numbers 81 of 136 students agreed that there was not enough listening activity aimed to give some cultural background. c) In reading comprehension classes authentic materials used to have cultural background about the given work were not followed sufficiently. d) Most of the students agreed that they were taught. Unknown vocabulary of the reading passage by giving the opposite or the synonyms of the unknown words. e) 84 of 136 students have difficulty in understanding the main idea from the context. They want to know all the unknown words while they are reading a passage. f) It can be understood from the statistics that giving sample sentences just to teach the unknown words in context is a technique which is followed by the teachers. g) The calculated numbers indicate that most of the students have difficulties in learning structural points which are different in their native language. h) Most of the students find it difficult to understand the given reading passage as they have insufficient cultural background knowledge.Key Words: Reading Comprehension Classes: The students are taught different reading materials such as, novels, short stories, magazines, newspapers, etc. This kind of course is taught by a native teacher. Although the materials used during the course are reading passages, the aim of the course is to teach some grammatical points while the students are reading. Reading Activities: The teachers agree with the idea that the students should be provided with some effective reading class activities. They make the lessons active and students feel comfortable while they are learning through activities. Background Knowledge: This kind of knowledge that the students should have before reading is aimed to be given by the teachers in reading process. There can be different kinds of background knowledge such as, background knowledge about the title, the authors, the main idea of the reading passage. Science code: ELT 599 IV
Collections