İlköğretim okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin yönetim süreçlerinde gösterdikleri yönetsel işlevlerin değerlendirilmesi (Gaziantep ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİM SÜREÇLERİNDE GÖSTERDİKLERİ YÖNETSEL İŞLEVLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ) KAYA, Ahmet Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Tokay GEDİKOĞLU Ekim, 2000, 240 Sayfa Bu araştırma, eğitim yöneticilerinin yönetim süreçlerinde gösterdikleri yönetsel işlevlerin, öğretmenler tarafından değerlendirilmesi esasına dayanmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan anket Gaziantepteki 50 ilköğretim okulunda görev yapan 312 öğretmene uygulanmıştır. Çalışılan bu ivokullarda görev yapan yönetim formasyonu almış ve almamış eğitim yöneticileri için öğretmenler aynı anketi cevaplamışlardır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde ve kaykare teknikleri kullanılmıştır. Bu araştırmadan aşağıdaki sonuç elde edilmiştir: Öğretmenlere göre; eğitim yönetimi eğitimi almış eğitim yöneticileri, almamış eğitim yöneticilerine göre daha yüksek seviyede yöneticilik davranışı göstermektedirler. Bu yüzden eğitim yöneticiliklerine eğitim yönetimi eğitimi almış eğitim yöneticilerinin atanmasına ve bunların istihdamına öncelik verilmelidir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: ? İlköğretim Okulu ? Eğitim Yöneticisi ? Yönetim Süreçleri i ? Yönetsel İşlev ' Bilim Dalı Kodu : EB 599 ABSTRACT AN EVALUATION OF ADMINISTRATIVE FUNCTIONS OF EDUCATIONAL ADMINISTRATORS IN TERMS OF ADMINISTRATION PROCESSES (A CASE STUDY IN GAZİANTEP) KAYA, Ahmet M.A. in Educational Sciences Supervisor: Prof.Dr. Tokay GEDİKO?LU October, 2000, 240 Pages In this research, skills of educational administrators regarding the administrative functions in the process of administration were evaluated by the teachers. The questionnaire prepared by the researcher was administered to 312 teachers working in 50 primary schools in Gaziantep. Educational VI vmhs&mimm eserkenadministators taking administration training and those without administration training background working in these schools were also administered the same questionnaire. In the analysis of the data chi-square, frequency and percentage techniques were used. The result obtained from mis study was as follows: According to teachers, behaviours of the educatinal administrators who received administration training are better than the behaviours of these who did not receive training. Therefore, priority must be given to educational administrators who received administration training. KEY WORDS : ? Primary School ?> Educational Administrator ? Administration Processes ? Administrative Function Science Code: EB 599 VII
Collections