İlköğretim okulu müdürlerinin yönetimsel davranışları (Gaziantep örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN YÖNETİMSEL DAVRANIŞLARI (GAZİANTEP ÖRNEĞİ) KAYA, İbrahim Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Tokay GEDİKOĞLU Temmuz 2000, 194 Sayfa Bu araştırmada, öğretmen görüşleri bakımından ilköğretim okulu müdürlerinin yönetimsel davranış düzeylerinin ve bu düzeyleri bakımından devlet ve özel okul müdürlerinin farkının belirlenmesi amaçlanmıştır. Böylece, devlet ilköğretim okulu müdürlerinin yönetimsel davranış bakımından gereksinim içinde oldukları konular da ortaya çıkarılmıştır. Araştırmada kullanılan anketin, genel olarak ilköğretim okulu müdürlerinin yönetimsel davranışlarını kapsadığı varsayılmaktadır. İlköğretimokulu müdürlerinin yönetimsel davranış düzeylerinin belirlenmesi, ilköğretim okulu öğretmenlerinin, anketlere yansıttıkları görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Anket uygulamasında, Gaziantep il merkezinde örneklem seçilen 15 devlet ve özel ilköğretim okulunda çalışan 538 öğretmenden 319 öğretmene ulaşılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzdelik ve ki-kare teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, devlet ve özel ilköğretim okulu müdürlerinin, yönetimsel davranışlar bakımından karşılaştırılması yapılmış ve devlet ilköğretim okulu müdürlerinin gereksinim içinde oldukları yönetimsel davranış konuları belirlenmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: ? ilköğretim Okulu Müdürü ? Yönetimsel Davranış Bilim Dalı Kodu : EB 599 iv ABSTRACT THE ADMINISTRATIVE BEHAVIOURS OF THE PRIMARY SCHOOL DIRECTORS (A CASE STUDY IN GAZİANTEP) KAYA, Ibrahim MA, Department Of Educational Sciences Educational Administration And Supervision Supervisor: Prof.Dr. Tokay GEDİKO?LU July, 2000, 194 Pages The aim of this study is to investigate the opinions of the teachers concerning administrative behaviours of primary school directors with regard to private and state schools. In this study, it is also hoped to be able to put forward some of the educational requirements necessary for the in service training of primary school directors relevant to their administrative behaviours. İüC M CiLS3CÖ?aETfM Ü0MHJIn the present study descriptive research design is used. The questionnaire was administered to 319 of 538 teachers working in 15 private and state primary schools. In the statistical analysis of the data frequency, percentage and chi-square tecniques were used. According to the findings, private and state primary school directors were compared and the needs of the state primary school directors in terms of administrative behaviours were determined. KEY WORDS : ? Primary School Director ? Managerial Behaviour Science Code: EB 599 VI
Collections