Niki de Saint Phalle`in Nana heykelleri ve sanatçının ütopyası - bir sergi `Fantastik Orman`
dc.contributor.advisor | Yılmaz Iannıello, Hünkar | |
dc.contributor.author | Çinar, Hazal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423298 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması, heykeltıraş, ressam ve performans sanatçısı Niki de Saint Phalle'in Nana heykellerinin üzerinden sanatçının ütopyasının incelenmesini konu almaktadır. Niki de Saint Phalle, erkek egemen toplumda kadınlara biçilen rollere tepki olarak üretmiştir eserlerini. Sanatçının kendi yaşam öyküsüyle de ilişkilenen eserlerinin ana konusu, kadınlar ve kadınların toplumsal rolleridir. Niki de Saint Phalle'in sanat hayatının ilk döneminde ürettiği resim ve asamblajları, 1960'lı yıllarda ürettiği Nana heykellerinin temelini oluşturmuştur. Niki de Saint Phalle'in üretimlerinde güçlü kadınlardan oluşan anaerkil toplum düzeni önerisi bulunmaktadır. Niki de Saint Phalle yaratmış olduğu evrende: şövalyelerden çok kadın kahramanlar, güçlü kadınlar, tanrıçalar gibi masal dünyasına ait karakterler ve mekanlar vardır. Bu tezde öncelikle Niki de Saint Phalle'in yaşam öyküsü daha sonra ilk sanatsal üretimleri ve daha sonra sanatçının Nana heykellerinin incelenmesi yapılmaktadır. Böylece sanat tarihi içinde önemli bir yere sahip olan Niki de Saint Phalle'in, dünyanın çeşitli ülkelerinde kamusal alanlarda da yer alan Nana heykellerinin, sanatçının yaşam öyküsü ve toplumsal konularla ilişkisi ve bu Nana heykellerinin içerdiği anaerkil toplum önerisi anlaşılacaktır. | |
dc.description.abstract | In this thesis work, the phenomenon of utopia in the Nana sculptures of sculptor, painter and performance artist Niki de Saint Phalle is examined. Niki de Saint Phalle is known to have produced her works as a reaction to the social roles assigned to women in a male-dominant society. The main subject of the artist's works, which are also influenced by her own life story, is women and women's various social roles. The earlier paintings and assemblages of Niki de Saint Phalle lay the foundation of the Nana sculptures she produced in the 1960's. Niki de Saint Phalle's works propose a matriarchal social order run by powerful women. In the universe Niki de Saint Phalle has created there are female heroes rather than male knights, there are powerful women, goddesses and places which belong to a fairy-tales. In this thesis work; the life story of Niki de Saint Phalle, her first artistic productions and her Nana sculptures will be examined in order. Through this examination of these aspects and works of Niki de Saint Phalle as a prominent figure in art history; the proposal of a matriarchal social order put forward by her Nana sculptures and the connections among the Nana sculptures, which are erected in public spaces in several countries, the artist's life story and societal issues are revealed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Niki de Saint Phalle`in Nana heykelleri ve sanatçının ütopyası - bir sergi `Fantastik Orman` | |
dc.title.alternative | The Nana sculptures and the utopia of Niki de Saint Phalle - an exhibition `Fantastic Jungle` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-18 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Phalle, Niki de Saint | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Utopia | |
dc.subject.ytm | Exhibitions | |
dc.subject.ytm | Nana | |
dc.subject.ytm | Sculptors | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.identifier.yokid | 10265538 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563401 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Heykel Sanat Dalı |