İlköğretim ikinci kademe öğrenci ve öğretmenlerinin Avrupa Birliği imajı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı; ilköğretim ikinci kademe öğretmen ve öğrencilerininAB imajı ile bu kademede okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki AB ile ilgilikonuların ne derecede yer aldığını belirlemektir.Araştırma, tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırmanınevreni, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Elazığ ve Malatya il merkezlerinde görev yapanilköğretim öğretmenleri ile ikinci kademede öğrenim gören ilköğretim öğrencileridir.Araştırmanın örneklemi ise, evrenden randam yoluyla seçilen 298 ilköğretim öğretmeni ve400 ilköğretim ikinci kademe öğrencisinden oluşmuştur.Bu çalışmada kullanılan veri toplama araçları, hem nicel hem de nitel özelliklertaşıdığından, veriler, bu iki boyutta ayrı ayrı incelenmiş ve analiz edilmiştir. Nicel veriler,ankette yer alan kapalı uçlu sorulara verilen cevaplardan oluşmuştur. Bu veriler, SPSS paketprogramı kullanılarak, öğrencilerin anket sorularına verdiği cevapların dağılımı için yüzdeve frekans; öğrenci ve öğretmen görüşleri ile değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olupolmadığını test etmek üzere de kay-kare test yöntemi kullanılmıştır. Nitel verileri, anketteyer alan açık uçlu sorulara verilen cevaplar oluşturmuştur. Bu cevaplar, tematik analizyöntemi ile kodlamaya tabii tutulmuş ve ortaya çıkan temalar çerçevesinde ankette yer alancevaplar kodlanarak, frekansları belirlenmiştir. Bunun için anlamlılık düzeyi p=0,005alınmıştır.Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerive ilköğretim öğretmenleri Türkiye'nin AB'ye girmesini desteklemekte ancak bunungerçekleşmesini güç bulmaktadır.İlköğretim öğrencilerine göre Türkiye zengin olduğu takdirde AB'ye girmesinegerek yoktur. Ancak, ilköğretim öğretmenlerine göre Türkiye zengin olsa bile AB'yegirmelidir.Öğrencilerin AB ülkelerinden birinin, kendilerine komşu olma fikrine karşı kararsızoldukları görülürken, öğretmenlerin büyük çoğunluğu Avrupalı birisinin kendilerine komşuolma fikrine sıcak baktıkları görülmüştür.İlköğretim ikinci kademe öğrencileri ve ilköğretim öğretmenleri kendilerini ABkonusunda bilgi sahibi bulmamaktadır.İlköğretim öğrencileri ve öğretmenleri AB'yi daha yakından tanımayı arzuetmektedir.İlköğretim öğrencileri AB ile ilgili ders olmasına sıcak bakmazken; ilköğretimöğretmenlerinin çoğunluğunun AB ile ilgili eğitim alma fikrini destekledikleri görülmüştür.İlköğretim öğretmenlerine göre, ilköğretim öğrencileri AB'ye uyum sağlayacakdüzeyde değildir. Öğretmenlerin çoğunluğuna göre müfredatlar AB'ye uyum sağlayacakniteliktedir. Ayrıca, ilköğretim öğretmenlerine göre AB milli kimliğe zarar verecektir.İlköğretim öğrencileri ve öğretmenlerinin bilgi alma kaynaklarına baktığımızzaman, televizyonun ilk sırada olduğunu görüyoruz.Öğretmen ve öğrencilere göre Türkiye AB'ye giremezse Türk-İslam ülkeleriylebirlikte olmalıdır.İlköğretim öğretmen ve öğrencilerinin AB'nin temel değerlerini desteklediklerigörülmektedir.İlköğretim öğrencilerine baktığımız zaman AB'de yaşama fikrine, AB'de eğitimalmaya göre daha sıcak baktıkları görülmüştür. İlköğretim öğretmenleri ise AB'de yaşamafikrine olumsuz bakmakta, ancak öğrencilerinin AB'de eğitim almalarını desteklemektedir.İlköğretim öğrencilerine göre derslerde AB ile ilgili fazla bilgi verilmemektedir.İlköğretim öğrencilerinin AB denilince aklına gelen ilk üç şey: Zenginlik, teknolojive Hıristiyanlıktır.İlköğretim öğretmenlerinin ise AB denilince aklına gelenler sırasıyla; zenginlik verefah, ekonomi, demokrasi, hukuk ve insan hakları, uygarlık, saygınlık, gelişmişlik,Hıristiyanlık, yozlaşma, eğitim-bilim-teknoloji, Türk düşmanlığı ve Kıbrıs'tır.İlköğretim öğrenci ve öğretmenlerine göre AB'ye girmek çok şeykazandırmayacaktır; ancak AB'ye girmezsek ekonomik bakımdan geri kalacağız.İlköğretim öğretmenlerine göre AB'ye en uygun tanım: ?Ekonomik Proje'dir.? butanımı sırasıyla ?Hıristiyan Birliği?, ?Siyasû Proje? ve ?Uygarlık Projesi? takip etmektedir.İlköğretim öğretmenlerine göre AB standartlarında eğitim-öğretim yapılabilmesi için,eğitim-öğretim AB standartlarına ulaştırılmalı, fizikû şartlar iyileştirilmeli, sınıf mevcutlarıazaltılmalı, öğretmenlerin niteliği yükseltilmeli ve aileler bilinçlendirilmelidir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, İlköğretim, AB İmajı ve Sosyal Bilgiler. The main aim of this research is to clarify the European Union image of primaryeducation second degree teachers and students and how intensely subjects concerningEuropean Union take place in the social sciences textbooks on this degree.The research requires a descriptive quality in the shader model. The researchembraces primary education teachers at service during 2006-2007 academic year in Elazığand Malatya city centers and students in this degree. The sampling of the research consistsof 298 primary education teachers and 400 primary education second degree students thatare randomly selected from the scope.Since the data collecting tools used in this study has both quantitative andqualitative specifications, the data has been separately examined and analyzed. Thequantitative data consists of answers given to close-end questions within the questionnairethis data used SPSS package programme to clarify the percentage and frequency for thedistribution of the replies of the students given to the questions and Chi-Square testingmethod to test if there?s a meaning relation between the students? opinions and thevariables. Qualitative data consists of the replies given to open-end questions. These replieshave been subjected to coding by thematic analysis method and within the framework ofthemes came up; the frequencies have been set upon coding the replies. For that, significantlevel has been taken as P=0,005.According to findings of the research, primary education second degree students andprimary education teachers support Turkey?s membership to EU but find it hard to realize.According to primary education students, Turkey doesn?t have to join the EU if shebecomes rich but, according to primary education teachers Turkey has to be a member evenif she is rich.Whereas the students are indecisive about the idea of a EU country being aneighbors, most of the teachers are moderate.Primary education second degree students and primary education teachers don?t findthemselves well-informed about EU.Primary education teachers and students wish to know EU better.Primary education students and teachers wish to get to know the EU better. Whereasprimary education students don?t like the idea of books about the EU, primary educationteachers support the idea of getting informed about the EU.According to primary education teachers, primary education students do not meetthe level to harmonize with the EU. According to most of the teachers, the curriculum isgood enough to harmonize with the EU. Besides, according to primary education teachersthe EU will harm the national identity.When we take a look at the information taking sources of primary educationstudents and teachers, we see that the TV takes the first place.According to teachers and students, if Turkey doesn?t become a member of the EU,then she should be with the Turkish-Islamic countries.It is seen that the primary education teachers and students support the basic valuesand principles.Primary education students would rather live in the EU than to get education in theEU whereas primary education teachers support the students getting educated in EU anddon?t support living in the EU.Primary education students think that the lessons aren?t informative about the EU.Three things that first come to their minds are wealth, technology and Christianity.On the other hand, primary education teachers recall wealth and luxury, economy,democracy, law & human rights, civilization, honour, modernism, Christianity,degeneration, education-science-technology, Turkish hostility and Cyprus.Primary education teachers and students think that membership to the EU won?thelp Turkey gain anything but we will be one step back economically if we don?t become amember.What best describes the EU is ?Economical Project? for primary education teacherswhich are followed by ?Christianity Union?, ?Political Project?, ?Civilization Project?.According to primary education teachers ?In order to have education -training onEU standards, education and training should be raised to EU level, physical conditions mustbe provided, number of students in a class must be reduced, the levels of the teachers andthe students must be raised and the families must be made conscious.Key Words: Europeon Union, Secondary School, Europeon Union İmage, SocialSciences.
Collections