İlköğretim okulları II. kademe öğrencilerinin akademik benlik kavramlarının okul başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İlköğretim Okulları II. Kademe Öğrencilerinin Akademik Ben Kavramlarının Okul Başarılarına Etkisi İÇBAY Oya Yüksek Lisans Tezi Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi :Yrd. Doç. Dr. Necmiye KARAT AŞ Bu araştırmada ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi.Sosyal Bilgiler ve Yabancı Dil (İngilizce) derslerine karşı geliştirdikleri akademik ben kavramları ile başarıları arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma 1999-2000 öğretim yılının II. Yarıyılında Gaziantep'te random olarak belirlenen 3(üç) ilköğretim okulunda 6.7.ve 8.sınıflara devam eden 420 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verilerine ulaşmak için öğrencilere Akademik Ben Kavramı ölçeği uygulanmıştır. Araştırma Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve İngilizce dersleri ve bu derslerden elde edilen notlarla sınırlandırılmış, bu ders notlarının öğrenci başarısını yansıttığı varsayılmıştır. ndersleri ve bu derslerden elde edilen notlarla sınırlandırılmış, bu ders notlarının öğrenci başarısını yansıttığı varsayılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde Ki-Kare istatistik tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve İngilizce derslerine karşı geliştirdikleri Akademik Ben Kavramları ile başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Buradan hareketle eğitim-öğretim ortamlarında öğrencilerin duyuşsal alanlarına daha çok önem gösterilmesi, öğrencilerin olumlu bir Akademik Ben Kavramı geliştirmelerine olanak sağlanması önerilmekte, bu konuda yeni araştırmaların gerekliliği vurgulanmaktadır. Anahtar Sözcükler: Akademik Ben Kavramı Öğrenci Başarısı Bilim Dalı Kodu: EB 599 m ABSTRACT THE EFFECTS OF THE ACADEMIC SELF-CONCEPT ON SCHOOL ACHIEVEMENT OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS İÇBAY Oya Master Thesis Educational Sciences Advisor: Assist. Prof. Dr. Necmiye KARATAŞ In this study, it was aimed to find out the relationship between the academic self-concept and the achievement in Turkish, Science, Social, English courses. The questionnaire was administered to 420 students attending 6th, 7th and 8th classes in randomly selected state schools in Gaziantep. In order to obtain data, the scale of Academic Self - Concept was used. The study was limited to courses of Mathematics, Science, Social and English and the grades were assumed to indicate achievement in these courses. Chi-sguare was used in order to see the relationship. Statistically significant relationship was founel between academic self concept and achievement of Mathematics, English, Science and Social courses. TV T.c yükseköğretim kurulu BOBdtogAjtrCASYON BfflEHKEZtUnder the light of the findings, affective domain of the shidents in learning / teaching situations should be emphasized and opportunity to improve their self-concept should be given. Key Words: Academic Self- Concept Shident Achievement Science Code: EB 599
Collections