An Analysis of the verbal needs of the high school preparatory students from the point of view of the discourse analysis (A case study at Mükrimin Halil (foreign language intensive) high school and Anatolian high school in Elbistan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET LİSE HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİNİN SÖZEL (KONUŞMA) GEREKSİNİMLERİNİN SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ (Elbistan/Kahramanmaraş Mükrimin Halil Yabancı Dil Ağırlıklı Lisesi ve Elbistan Anadolu Lisesi' nde Gerçekleştirilen Vaka İncelemesi) ÇETİNER, Süleyman Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Filiz Yalçın Tılfarlıoğlu Nisan, 2002, 345 sayfa. Elbistan'daki lise hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözel (konuşma) ihtiyaçlarının söylem çözümlemesi açısından ortaya konulması için yaşlan 14 ile 17 arasında değişen 150 hazırlık sınıfı öğrencisinin ve 4 İngilizce öğretmenin, 5 ayrı sınıfta olmak üzere, araştırmacı tarafından 3 ay süreyle değişik aralıklarla ses kaydı yapıldı. Veri toplama araçları olarak, kasete kaydedilmiş Öğrenci ve öğretmen konuşmaları ve her iki gruba (öğrenci-öğretmen) uygulanan anket kullanılmıştır. Ders kayıtlan 2001 yılının Nisan ve Haziran aylan arasında gerçekleştirildi. Her bir dil sınıfının ortalama olarak 30 dakikalık İngilizce dersi ses kaydı yapıldı. Veri toplama çalışmalarının sonunda 12 ses kaseti belirtilen amaçlar için kullanılmakIV üzere oluşturuldu. Kasetlerin dökümü yapıldı ve bir söylem çözümlemesi modeli geliştirildi. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır. 1) İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerden büyük bir kısmı gerçekleştirdikleri etkinliklerde konuşanla dinleyici arasında bilgi eksikliği bulunduğunu öne sürmüşlerdir. Araştırmacı 12 derse katılmış ama tartışmalar ve rol yapmadan (canlandırma) başka iletişimsel bir etkinliğe rastlamamıştır. 2) Öğrencilerin yaklaşık yansı sınıfta sessiz kalmayı tercih etmektedir. Öğretmenlerin öğrencileri konuşturmak için çaresiz çabalan da olmuştur ama bu bile herhangi olumlu bir gelişmeye yol açmamıştır. 3) İngilizce ve Türkçe'nin sözdizimi birbirinden farklı olduğu için öğrenciler sözdizimine odaklanmakta ve düşüncelerini ifade etmekte zorluk çekmektedirler. 4) İkili ya da küçük gruplar halinde öğrencilerin konuşma uygulamaları yaptığı genel bir kanı olarak ortaya çıkmaktadır. Tartışmalar ve rol oynamalar bunun iyi birer örneğidir ancak rol oynamalar oldukça yapay bir atmosferde gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte 1. derste konuyla ilgili güzel örnekler bulunmaktadır. 5) Öğrencilerin ve öğretmenlerin dil gereksinmelerinin anlık olarak ortaya çıktığı dil açısından zengin bir ortam konusunda benzer görüşlere sahiptirler. Anahtar Kelimeler: Sınıf Araştırması, Sınıfiçi İletişim, Sözel Dil Gelişimi, Söylem Çözümlemesi. Bilim Dalı Sayısal Kodu: ELT 599 ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE VERBAL NEEDS OF THE HIGH SCHOOL PREPARATORY STUDENTS FROM THE POINT OF VIEW OF THE DISCOURSE ANALYSIS (A Case Study Carried out at Mükrimin Halil (Foreign Language Intensive) High School and Anatolian High School of Elbistan/K. Maraş) by ÇETİNER, Süleyman M. A. in English Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Dr. Filiz YALÇIN TILFARLIO?LU April, 2002, 345 pages. In search of finding out `The verbal needs of high school prep-students from the point of view of discourse analysis in Elbistan / K. MARAŞ` communicative activities of five classes of language learners who are false-beginners between the ages of 14 and 17 and 4 instructors were observed for three months in the actual classroom setting by the researcher. The source of data collection instruments involves the audio taped classroom speech of the students and their instructors and two sets of questionnaires were assigned to the subjects afterwards. The audio taping process lasted for three months, between April and June 2001. Twelve language classes were recorded for approximately thirty minutes by the researcher. At the end of the data collectingprocess, twelve recordings have been made available for the stated purpose. They were transcribed and a model was developed for discourse analysis. Here are some of the results of the study. 1) Most of the students and teachers of English claim that there is information gap in the activities they do in the classroom. The researcher attended 12 language classrooms, but he did not witness any communicative activities rather than discussions and role-plays. 2) About one half of the students prefer to keep silent most of the time. There are some few moments the teachers urge them to express their opinions in vain. It does not produce any outcomes at all. 3) As the word orders of Turkish and English are different, the students focus on the word orders and have difficulties in expressing themselves. 4) There is a common belief that the students have speaking practices in English with a purpose in pairs and small groups. The role-play and discussions are good examples of this fact. However, the role-plays take place in an artificial way, but there are some exceptions in Lesson 1. 5) The students and the teachers have similar point of views the language-rich environment where language use is centred on immediate language needs. Nevertheless, the students face with severe problems when they try to do spontaneous talk. Keywords: Classroom Research, Classroom Communication, Oral Language Development, Discourse Analysis. Science Code: ELT 599
Collections