Kubaşık öğrenme yöntemi ile geleneksel öğrenme yönteminin ilköğretim sosyal bilgiler dersinde akademik başarıyı etkileme düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KUB AŞIK ÖĞRENME YÖNTEMİ ÎLE GELENEKSEL ÖĞRENME YÖNTEMİNİN İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE AKADEMİK BAŞARIYI ETKİLEME DÜZEYLERİNİN KARŞDLAŞTDULMASI YILDIRIM, Ayşe Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Atanur Vergili Haziran, 2003, 97 Sayfa Bu deneysel araştırmanın temel amacı, İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi 6. sınıf ders programındaki `Coğrafya ve Dünyamız` ünitesinin öğretilmesinde, kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında, basan düzeyinde anlamlı farkların olup olmadığını sınamaktır. Araştırma, 2002-2003 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında, İstanbul îli Güngören ilçesi Ali Fuat Cebesoy İlköğretim Okulun' da öğrenim gören 78 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Ölçme aracı olarak kullanılan ^Başarı TestF' her iki gruba da ön test - son test şeklinde uygulanmış, uygulama toplam altı hafta sürmüştür. Araştırma bulguları ; akademik başarı açısından kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubuna göre daha başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Bilim Kodu : EB 599 VII ABSTRACT THE COMPARISON OF THE EFFECT OF THE COOPERATIVE LEARNING METHOD AND THE TRADITIONAL LEARNING METHOD ON ACADEMIC ACfflEVEMENT OF ELEMANTARY SCHOLL STUDENTS IN SOCIAL STUDDIS SCOURSE Ayşe YELDDRIM Master Thesis, Education Science Department Supervisor : Yrd. Doc. Dr. Atanur Vergili June, 2003, 97 Page. The basic purpose of this experimental study was to examine if there are any significant differences between the experimental group with which cooperative learning method had been used and the control group with which the traditional teaching method had been used on student achievement in teaching the unit titled `Geography and the World` of the social sciences course to the sixth grade students of primary education. The study was conducted on 78 6th grade students studying at the Ali Fuat Cebesoy Primary School which is situated in Güngören district of Istanbul Province in the second semester of the 2002-2003 academic year. An experiment group and a control group were formed for this study. The `Achievement Test` was given to each group as the pretest-posttest as the measurement tool. The application took six weeks. Results of the study indicated that the experimental group showed greater achievement than the control group. Science Code : EB 599 VIII
Collections