İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler ders programının amaç, içerik, öğretim etkinlikleri ve değerlendirme boyutları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II öz İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Progr«E?îSîn Amaç, İçerik* Öğretim Etkinlikleri ve Değerlendirme Boyutları Açısından İncelenmesi (Gaziantep İli Örneği) Şenay RÜMEVLEKLİOĞLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Atanur Vergili Haziran, 2003, 120 sayfa Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5.smıf Sosyal Bilgiler dersi programının amaç. içerik, öğretim etkinlikleri ve değerlendirme boyutlarını öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırmada betimsel yöntem ve ilişkisel tarama modelinden yaralamlmıştır. Araştırmanın evrenini, 2002-2003 öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ilçe merkezindeki 68 ilköğretim okulunda görev yapan I. Kademe 5. sınıf öğretmenleri oluşturmaktır. Araştırmanın örneklemi, ise anılan okullarda görev yapan 144 1. Kademe 5. sınıf öğretmenini kapsamaktadır. Veriler çözümlenmesinde t-testi ve F sınaması kullanılmıştır. F sınamasında anlamlı ilişki bulunması sonucunda Tukey testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Sosyal Bilgiler dersi programının amaç, içerik öğretim etkinlikleri ve değerlendirme boyutlarına ilişkin öğretmenIll görüşlerinde deneklerin cinsiyet, mesleki kıdem, sınıf mevcudu ve çalıştıkları okulların bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. IV A Study of the Social Sciences Curriculum of the Fifth Grade of Primary Education From the Angle of Objectives,Teaching Content, Activities and Evaluation (A Case Study in Gaziantep) Thesis in Master of Arts, Education Sciences Supervisor: Assist Prof. Dr. Atanur Vergili June, 2003, 120 pages The purpose of this research is to determine how the objectives, content, teaching activities and evaluation dimensions of the curriculum of the Social Sciences course of the fifth grade of primary education are perceived by teachers. The research was designed in the descriptive method and relational model. All fifth grade teachers who taught at 68 primary schools in Şahinbey district of Gaziantep in 2002-2003 academic year constituted the overall population of the research. The sampling of the research included 144 teachers who taught at those schools. T-test and F test techniques were used in the analysis of data. As a result of meaningful relationship in F test, Tukey test was applied. AccordingV to the results obtained among the opinions of the teachers related with the objectives, teaching activities, and evaluation dimensions of the Social Sciences Curriculum in terms of some demographic variables such as gender, professional background, number of students in their classes and the socia- economic level of the environment of the schools.
Collections