ISO 9000:2000 bağlamında ortaya çıkan kalite maliyetleri analizi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ISO 9000-2000 BAĞLAMINDA KALİTE MALİYETLERİ ANALİZİ VE BİR UYGULAMA KOZAKLIOĞLU, Ali Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TEKİNKUŞ Nisan 2003, 144 sayfa Günümüzde globalleşen pazarlar ve yoğun rekabet ortamında işletmelerin gelişmeleri ve hayatta kalabilmeleri müşteri memnuniyetini sağlayarak kaliteli, düşük maliyetli ve hızlı üretim yapmasına bağlıdır. İşte bu sebepten işletmelerin ürettikleri mamul ve hizmetlerini iç ve dış piyasalara pazarlayabilmeleri için ISO 9000-2000 kalite güvence standartlarının uygulanıyor olması gerekmektedir. Kalite geliştirme çabalan işletmelere yeni maliyetler getirmektedir. Kalite maliyetleri; önleme maliyetleri, ölçme değerleme maliyetleri, içsel başarısızlık maliyetleri ve dışsal başarısızlık maliyetleri olarak ortaya çıkmaktadır. Kalite maliyetleri, oluşturulacak kalite maliyet sistemi ile kalite maliyetlerini azaltarak, kaliteyi iyileştirici faaliyetleri kolaylaştırarak istenen kalite seviyesine ulaşmayı amaçlar. Kalite maliyetleri, üst yönetime kalite sisteminin işleyişi hakkında bilgi vermesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Gaziantep'te ISO 9000-2000 belgesi alan işletmelerde standartların uygulanmasıyla ortaya çıkan kalite maliyetlerini tespit ederek analize tabi tutmaktır. Anahtar Kelimeler: Kalite maliyetleri, ISO 9000:2000, kalite güvence sistemi, toplam kalite yönetimi Bilim Dalı Sayısal Kodu : İŞLT 590 n ABSTRACT QUALITY COSTS ANALYSIS IN RELATION WITH ISO 9000-2000 : A SURVEY By Ali KOZAKLIO?LU A Master's Thesis In Social Sciences Supervisor : ASST.PROF. Mehmet TEKINKUŞ April 2003, 144 pages Recently, as a result of globalizing markets and fierce competition conditions the growth and the survival of the companies depend on being with costumer satisfaction and the ability to produce fast and with low cost. For this reason companies should use quality systems which place ISO 9000-2000 quality assurance standards for marketing the products and services to interior and exterior markets. Trying to improve quality in industrial companies brings new costs. It is seem as quality costs; prevention costs, appraisal costs, internal failure costs and external failure costs. Quality costs are, with quality costs system, trying to achieve the quality level which is required and specified while reducing the quality costs and simplifiying the quality improving activities. Quality costs are very important because of giving information to managers about working of quality system. The aim of this study, is to determine the quality costs in business organisations that have ISO 9000-2000 document deriving from the application of the standards.
Collections