Polis meslek yüksek okulları eğitim programlarının program temel unsurları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz POLİS MESLEK YÜKSEK OKULLARI EGITIM PROGRAMININ PROGRAM TEMEL UNSURLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ GÜLEP, Saffet Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Atanur VERGİLİ Mayıs 2003, 118 Sayfa Bu araştırmada, PMYO eğitim programının program temel unsurları açısından incelenerek söz konusu programın geliştirilmesi gereken yönlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan anketin, genel olarak bir eğitim programını oluşturan öğeleri kapsadığı varsayılmaktadır. Polis Meslek Yüksek Okulları Eğitim Programını oluşturan öğelerin (amaç, içerik, yöntem ve IIIdeğerlendirme) değerlendirilmesi, Polis Meslek Yüksek Okullarında görevli öğretim elemanlarının, anketlere yansıttıkları görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Anket uygulamasında, Türkiye'de 2001-2002 eğitim-öğretim yılında toplam 20 Polis Meslek Yüksek Okulu 'nda görevli 968 öğretim elemanından rastlantısal örneklem yoluyla seçilen 9 Polis Meslek Yüksek Okulu'ndaki 220 öğretim elemanıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlemesinde, Tek Yönlü Varyans Analizi (F testi) kullanılmıştır. F testi sonucunda, anlamlı farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Tukey Testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, PMYO eğitim programı program temel unsurları (amaç, içerik, yöntem ve değerlendirme) açısından incelenmiş ve programın geliştirilmesi gereken yönleri belirlenmeye çalışılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER:. Eğitim Programı « Polis Meslek Yüksek Okulu. Emniyet Teşkilatı Bilim Dalı Kodu : EB 599 rv ABSTRACT THE INVESTIGATION OF EDUCATIONAL PROGRAMS OF POLICE VOCATIONAL HIGH SCHOOLS GÜLEP, Saffet MA, Department Of Educational Sciences, Educational Sciences Main Science, Supervisor: Yrd. Dç.Dr. Atanur VERGİLİ May, 2003, 118 Pages In this study the investigation of educational programs in terms of basic components of what was aimed. In this way, the deficiencies of educational programs in Police Vocational High Schools were identified. The questionnaire used in this study was considered to include the components of an educational program. In this study descriptive research technique was used. The questionnaire was completed by 220 instructors working in Police Vocational High Schools. VIn the analysis of the data One-way Anova(F Test) was used. In order to see the difference between groups Tukey Test was applied. According to the findings of the study deficiencies in the educational programs (in term of objective, content, methodology and evaluation ) were identified. KEY WORDS:. Educational Programs » Police Vocational High Schools. Police Department Science Code: ES 599 VI
Collections