İlköğretim müffettişlerinin rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeyinin incelenmesi (Adıyaman ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
n. ÖZ İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNİN REHBERLİK GÖREVLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ (Adıyaman İli Örneği) ÇALIŞKAN, Serdar Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Semih SUM M AK Haziran, 2003, 95 sayfa Bu araştırma, Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim okullarında çalışmakta olan okul yöneticileri ve sınıf öğretmenlerine rehberlik hizmeti veren ilköğretim müfettişlerinin rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeyini okul yöneticileri ve öğretmenlerin algılarına dayalı olarak belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini; Adıyaman merkez ilçeye bağlı 35 İlköğretim okulundaki 94 okul yöneticisi (okul müdürü, müdür baş yardımcısı, müdür yardımcısı) ve 637 öğretmen oluşturmuştur. Okul yöneticilerinde evrene ulaşılmaya çalışılmış, öğretmenlerde ise örneklem alınmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen `İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyi` ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Geliştirilen ölçek üzerinde yapılan `Faktör Analizi` sonucunda `eğitim- öğretime ilişkin rehberlik süreçleri` ve `genel rehberlik süreçleri` olmak üzere iki alt ölçek oluşmuştur. İlköğretim okulu çalışanları, eğitim-öğretime ilişkin rehberlik süreçlerinin daha üst düzeyde gerçekleştirildiğini düşünürken, genel rehberlik süreçlerinin daha alt düzeyde verildiği kanaatini taşıdıkları gözlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak ilköğretim okulu çalışanlarının ilköğretim müfettişlerini rehberlik hizmeti sunmada yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim okulu çalışanlarının; yaşlan, tamamladıkları eğitim düzeyleri ve okuldaki görevleri ilköğretim müfettişleri tarafından verilen rehberlik hizmetlerinin yeterliğinin algılanmasında anlamlı fark yaratan etken olduğu, meslek kıdemlerinin ise verilen hizmetlerin algılanmasında anlamlı fark yaratan etken olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. II Abstract AN ANALYSIS of the PRIMARY SCHOOL SUPERVISORS' COUNSELLING ROLE ACCOMPLISHMENT (A Case Stduy in Adiyaman Province) by ÇALIŞKAN, Serdar Master's Thesis in Educational Administration Supervisor: Assist. Prof.Dr. M. Semih SUMMAK June, 2003, 95 pages. The study, in hand, has been conducted to reveai the level of counselling role attainments of the primary school supervisors via primary school administrators' and teachers' perceptions. 94 administartors and 637 teachers withdrawn from 35 primary schools of central Adiyaman, constituted the research population of the study. Data were collected from the subjects through a specially developed questionnaire during the academic year 2001-2002. After assuring validity and relaibility, rotated matrix Factorial Analysis was applied and two sub-scales were drafted; `educative and instructional counselling services* and `general purpose counselling services`. One-Way-ANOVA and independent samples t-tests were used in the analyses of the collected data Findings of the study indicated that primary school administrators and teachers who joined the study, appeared to believe that `general purpose counselling services` were not provided at a satisfactory level when comparaed with the other counselling supurvisory services. On the other hand subjects' age, educational background and status (being teacher or administaror) seemed to have impacted the way they perceived the accomplishment level of the counselling services provided by the primary school supervisors, while the lenght of service, did not seem to make any statistically significant difference in their perceptions.
Collections