Taşımalı eğitim sistemine ilişkin ilköğretim müfettişleri okul yöneticileri ve öğretmenlerin beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu araştırmada Taşımalı Eğitim Sistemine İlişkin İlköğretim Müfettişleri, Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Beklentileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma için kullanılan araç, Gaziantep İli merkez ilçelerinde bulunan 30 Taşıma Merkezi İlköğretim okulunda ve Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü Teftiş Bölümünde uygulanmıştır. Çalışmanın Gaziantep İlinde uygulanan taşımalı eğitimin geliştirilmesine katkı sunacağı umulmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacının uzman görüş ve önerilerini alarak geliştirdiği `Taşımalı Eğitim Sistemine İlişkin İlköğretim Müfettişleri, Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Beklentileri` anketi kullanılmıştır. Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları yapılan anket maddeleri deneklerin beklentilerini ortaya koyacak nitelikte hazırlanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde deneklerin beklentileri arasındaki farklılıkların belirlenmesi amacıyla tek yönlü varyans analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda taşımalı ilköğretim uygulaması ile birlikte, denek gruplarının beklentileri yönünde ilerleme kaydedildiği ortaya çıkmıştır. Taşımalı eğitimin özellikle sekiz yıllık zorunlu eğitimin yaygınlaşması ve birleştirilmiş sınıf uygulamalarının azaltılmasında etkili olduğu görüşünde birleşilmiştir. Taşımalı ilköğretim uygulamasının,in öğrencilerin başarısını arttırma, öğrencilerin Türkçe'yi daha düzgün konuşup yazabilmeleri ve öğrencilerin sosyalleşmesinde etkili olduğu görüşü ağırlık kazanmıştır. Denek gruplarının meslekleri yaşları ve eğitim düzeyleri itibarı ile anket maddeleri doğrultusunda beklentileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı araştırma bulgularında ortaya çıkmıştır. Yapılacak düzenlemeler ile taşımak eğitim sisteminin üst hedefleri gerçekleştirebileceği sonucuna varılmıştır. IV AN ANALYSIS of SUPERVISORS', PRINCIPALS' and TEACHERS' EXPECTATIONS CONCERNING the EDUCATION of `DAY-TIME STUDENT TRANSFER SCHOOLS` in GAZİANTEP PROVINCE ABSTRACT The aim of the study has been to identify the expectations of the supervisors, principals and teachers with respect to current state of the `Day-Time Student Transfer Schools` in Gaziantep during the academic year 2002-2003. The main resaerch problem was drafted as: `What are the expectations of all the related parties (teachers, supervisors and principals) concerning the Day-TimeTransfer Education?` Sample of the study consisted of 31 principals, 36 primary-level supervisors and 120 primary school teachers randomly withdrawn from 31 so-called `Transfer Schools` in the province. For the collection of raw data, a questionnaire was developed; relaibility and validity were assured after several adminisrations. SPPS 10.0 was used in statistical calculations such as frequencies, mean scores and One-Way ANOVA to seek statistically significant difference among the variables. Findings indicated that all of the three groups of subjects seemed to have pleased with the implementation of student transfer to a centralschool in a district where adjacent villages are not able to accomodate pupils on their own. Findings also demonstrated that these schools have been effective in improving pupils' language skills, socialization and in the preparation for upper levels of education. No statistically significant difference was observed between the descriptive variables and the subjects' expectations for these schools.
Collections