Kırsal alanda ve kent merkezinde çalışan sınıf öğretmenlerinin iş doyumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Elazığ ili kırsal alanında ve kent merkezindeki ilköğretimokullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerini belirlemek vekarşılaştırmaktır.Eğitimin odak noktasında bulunan ilköğretim sınıf öğretmenlerinin büyüklük vemesafelerin artışı sonucu yakalandıkları iş doyumsuzluğunun sebepsel bağlantıları buaraştırmanın konusunu oluşturmuştur.Araştırmanın evrenini, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili sınırları içerisinde yeralan ilköğretim okullarında, merkezde görev yapan 1425, kırsal alanda görev yapan 706 kadrolusınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine, merkezdeki ilköğretim okullarındagörev yapan 304, kırsal alanda görev yapan 251 sınıf öğretmeni alınmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, 10 farklı iş doyumu ölçeğinden yararlanılarakoluşturulan ?iş doyumu ölçeği? kullanılmıştır. Beşli likert tipi ölçek, 7 bireysel değişken, 53madde ve 9 boyuttan oluşmaktadır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişiselbilgiler, ikinci bölümde sınıf öğretmenlerinin iş doyumuna ilişkin görüşleri yer almaktadır.Araştırmadan elde edilen verilerin istatiksel analizleri için SPSS (Statistical Package ForSocial Science, 13) paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde,aritmetik ortalama, standart sapma, le? ve mann-whitney U testleri kullanılan araştırmada, hatapayı üst sınırı 0,05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre, kent merkezindeki ve kırsal alandakiilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenleri meslekleriyle ilgili orta seviyede iş doyumunasahiptirler (3,291 ve 3,297). En yüksek vene's ,?t iş doyumu sağlanılan boyut (kırsal alan),?birlikte çalışılan kimseler? iken, en doyumsuz oldukları (kent merkezi) boyut ?ödüller?dir.Bulgular çalıştığı yer açısından değerlendirildiğinde, kırsal alanda görev yapan sınıföğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin kent merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerine göreiş doyumu düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur The purpose of this research is to determine and compare the job satisfaction levels ofclassroom techers who lecture at elementary schools in the rural area and province Elazığ.It has been this research?s main issue as a result to increased are greatness anddistances elementary classroom teachers who is in focus point of education what are thereasons for their job dissatisfaction.Classroom teachers, lecturing at elementary schools in rural area and centre of Elazığ -1425 in centre, 706 in rural area- have comprimised the universe of research. 304 classroomteachers, working at elementary schools in centre and 251 classroom teachers working in ruralarea have olso been taken into the pattern of the research.In the research, ?job satisfaction scale?, which was made using to different types of jobsatisfaction scales, was used as a getting data tool. The five -likert -type scale consists of 7individual variables, fifty-three items and nine dimensions. The questionnaire is made up of twosections. In the first section personal information and in the second section classroom teachersopinions on job satisfaction take place.SPSS (Statistical Package For Social Science, 13) packet programme has been used inorder to analyse the statistical data determined at the research. Frequency, percent, arithmeticmean, standart deviation, levene?s ?t? , mann-whitney U tests have been used for the evulation ofthe data, the upper limit of erronous ratio has been accepted as 0.05.According to the results of research, classroom teachers who work in central province andrural area have a medium level of job satisfaction about their jobs (3,291 and 3,297). The highestjob satisfaction dimension of classroom teachers is (rural area classroom teachers) people workedtogether (collegeau); the lowest one is (central province classroom teachers) rewards. At theevaluation of data related to place of work, it is found out that rural classroom teachers accordingto the central classroom teachers have more higher job satisfaction.
Collections