İlköğretim 5. sınıf fen bilgisi derslerinde öğretim materyalleri kullanımının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Fen bilgisi dersleri öğrencilerin zorlandığı derslerden biridir. Öğrencilerin bu dersteki başarılarını artırmak için kullanılması gereken tekniklerden birisi de öğretim materyalleri kullanılarak öğretim yapılmasıdır. Bu araştırmanın amacı; Fen Bilgisi dersinde öğretim materyalleri ile yapılan öğretimin öğrenci başarısına olan etkisini incelemektir. Araştırma, ön test ve son test kontrol gruplu desende, deneysel bir araştırmadır. Deneme gruplarından birine öğretim materyalleri ile ders işlenirken, diğer gruba materyal kullanılmadan düz anlatım yöntemiyle ders işlenmiştir. Bu çalışmanın örneklemini; Gaziantep ili, Şehitkamil ilçesi, Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu'nun 5. sınıfında öğrenim gören 100 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma 2003 - 2004 eğitim öğretim yılında yapılmıştır. Ön çalışmalar yapıldıktan sonra, `Ses ve Işık` `Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu` üniteleri; kontrol grubuna öğretim materyali kullanılmadan, deney grubuna ise öğretim materyali kullanılarak anlatılmıştır. Her iki gruba da ön test ve son test uygulanarak bu ünitedeki başarıları ölçülmüştür. Uygulamalar arasında ki farkın anlamlılığını belirtmek için t- testine başvurulmuştur. İstatistiksel olarak değerlendirilen sonuçlarda; `Ses ve Işık` ile `Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu` ünitelerinde öğretim materyali kullanılarak yapılan öğretimin öğrencilerin başarılarını artırdığı sonucuna varılmıştır. 11 ABSTRACT Science is one of the hardest lesson according to many students. One of tecniques to increase students success in the sicience is to use instructional materials. The purpose of this study, is to etemine the effects of instructional materials on the students' success in the science lesson. This study is in essay type pre-post test control group study. While the lesson was given to experimental group with instructional materials, the other group the instructional materials were not used and lesson had beed given with lecture method. The sample of this research was one hundred students who were consisted of two different 5th classes in Şehitkamil - a district of Gaziantep - in Mahmut Fehime Güleç Primary School. The research was carried out in the year of 2003- 2004. After doing the preliminary studies; `Sound and Light` and `Heat and its Movement in Material` units were applied to the control group without using any instructional materials. And these units were applied by instructional materials to the experimental group. The success of each group on these units was examined by applying pre-test and post-test. Then `t-test` was used to reveal the difference between applications. The evaluated results by using statistical methods showed that using instructional materials in the `Sound and Light` and `Heat and its Movement in Material` units increased the students' success.
Collections