Öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme sistemine ilişkin öğretmen görüşleri(Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim sisteminin en önemli öğelerinden birini öğretmen kalitesioluşturmaktadır. Günümüzde öğretmenlerin sürekli olarak kendilerini yenilemeleri,çağın gerektirdiği bilgi ve donanıma sahip olmaları her zamankinden daha önemlihale gelmiştir. Bilgi çağını yaşadığımız şu günlerde, öğretmen kalitesi tüm Dünya'daolduğu gibi ülkemizde de sorun olmaktadır.Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında görevyapan öğretmen ve yöneticilerin `Kariyer Basamaklarında Yükselme Sistemine'ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla 50 maddeden oluşan ( öğretmenlerinkendilerini yenileme ve geliştirme becerileri için 13 madde, kariyer sistemine ilişkingörüşleri için 37 madde) oluşan likert türünde bir anket formu geliştirildi. AnketlerElazığ merkez ilçedeki 5 eğitim bölgesindeki değişik okullarda 447 öğretmeneuygulandı.Veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, t testi, ANOVA analizi tekniklerikullanılarak analiz edildi. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçların bazıları şunlardır:? Öğretmenlerin kendilerini yenileme ve geliştirme becerilerine yönelikolarak kadın ve erkek görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Erkeköğretmenler kadın öğretmenlere göre, görevleri boyunca kendilerini daha fazlageliştirdiklerini düşündüklerini belirtmişlerdir.Kariyer sistemiyle birlikte uzman ve başöğretmenlere ödenecek ücretlerinöğretmen ilişkilerini olumsuz yönde etkileyeceği görüşüne, kadın ve erkeköğretmenler katılmıyorum düzeyinde görüş belirtmişlerdir.?Lisansüstü eğitim yapanların kariyer sahibi olmaları gerektiği görüşüneyönelik olarak, hizmet yılı değişkenine göre gruplar arasında anlamlı farklılıkbulunmuştur. 1?5 yıl arası hizmeti olan öğretmenler katılıyorum düzeyinde, diğerhizmet yılı grupları ise kısmen katılıyorum düzeyinde görüş belirtmişlerdir Teacher quality constitutes one of the most important elements of theeducation system. Recently, it has been more important the teachers to updatethemselves and obtain necessary knowledge and equipment that the current erarequires. In the information era we live in, teacher quality becomes a problem inTurkey as in the whole world.The purpose of this study is to identify the opinions of teachers andadministrators working in elementary and secondary schools about the ?CareerPromotion System?. For this purpose, a Likert type scale, consisting of 50 items with13 items for teachers? reconstruction and improvement of themselves, and 37 itemsfor their opinions about the career system, was developed. The scale administered to447 teachers in different schools of 5 districts in central Elazig.For the analysis, descriptive statistics such as percentages, frequencies, andarithmetic means were calculated. For the difference test, ?t? test and analysis ofvariance ANOVA were used.Some of the findings are stated below:? There was a significant difference between male and female teachers?reconstructing and improving their skills. Male teachers stated that they improvedthemselves more than female teachers along their career.
Collections