Uluslararası pazarlarda Türk tekstil sektörü için rekabet stratejisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ULUSLARARASI PAZARLARDA TÜRK TEKSTİL SEKTÖRÜ İÇİN REKABET STRATEJİSİ VE BİR UYGULAMA SİNANOĞLU, Hakan Yüksek Lisans Tezi, İşletme Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Turan PEKMEZCİ Ekim, 2004, 82 sayfa Tekstil sektörü Türkiye için vazgeçilmez ve çok önemli bir sektördür. İstihdam ve ülke ekonomisine katkısı bakımından en önemli konumda bulunan Türk Tekstil sektörü, 2005 yılında kotaların kalkmasından sonra özellikle Çin tehdidine karşı uluslararası pazarlarda rekabet gücünü arttırması zorunlu hale gelmiştir. Bunun için rekabet stratejilerini yeniden ortaya koymak durumundadır. Bu çalışmada; uluslararası pazarlarda Türk Tekstil sektörünün rekabet stratejisi anket tekniği kullanılarak incelenmiştir. Bu kapsamda çalışmanın ilk iki bölümünde rekabet ve rekabet analizi ile tekstil ve konfeksiyon sektörü dünya ve Türkiye bazında açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise Gaziantep'teki tekstil işletmelerinde yapılan anketten elde edilen veriler çerçevesinde analiz yapılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, Türk tekstil sektörünün farklılaşma stratejisi uygulayarak markalaşma ve imaj oluşturma yönünde çalışmalara devam etmesi, AR-GE faaliyetlerine ağırlık verilerek ürün ve hizmet kalitesini ciddi şekilde yükseltmek gereğini ve maliyetler konusunda firmaların gereken önlemi almaları yanı sıra devletin gereken desteği vermesi gerektiği kanısına varılmıştır. Anahtar Kelimeler : Uluslar arası Pazarlar, Rekabet, Rekabet Analizi, Küresel Strateji Ders Kodu : ÎŞLT 590 rv ABSTRACT COMPETITIVE STRATEGIES FOR TURKISH TEXTILE INDUSTRY IN INTERNATIONAL MARKETS AND AN APPLICATION SINANO?LU, Hakan M.A. Thesis, Department of Business Administration Supervisor : Ass. Prof. Turan PEKMEZCİ October, 2004, 82 pages The textile industry is one of the most important and vital industries of Turkey. The Turkish textile industry which is in the most important position in the means of employment and its contribution to Turkish economy, has to improve its competitive strength against the China danger after the quotes abolish in 2005. Against that Turkey has to restate its competitive strategies. In this study, the competitive strategies of Turkish Textile industry has been researched with survey method. In this means, competition, competition analysis, the situation of Turkish and world textile has been explained. In the third part the data upon the survey made in Gaziantep textile companies have been analysed and interpreted. At the end of the research, it is concluded that the Turkish textile industry should pursue differentiation strategy and go through with branding and image creation, should give importance to R&D and soundly increase the product and service quality as well as the necessity of government support to decrease the costs beside the precautions which companies should take. Key words : International Markets, Competition, Competition Analysis, Global Strategy Lecture «ode :IŞLT590
Collections